#1
|
|||
|
|||
Opstartproblemen Golf II
Hi Volksforummers,
Ik heb sinds een paar weken een Golf II uit '86 met een 1.6 C 3-traps automaat. Dit beestje heeft problemen met koude start. Starten gaat overigens prima alleen loopt ze dan op 3 poten en meurt onwijs naar de benzine. Als ik dan een dotje gas geef stijgen de toeren zo richting de (ik gok) 3k rpm (Heb geen toerenteller) Een vriend van me is van mening dat het ontsteken niet op tijd staat. Hier zijn speciale lampen voor om dit te checken enzo... Wie o wie, in omgeving Den Haag kan me helpen dit probleempje op te sporen en eventueel verder te kijken wat er nog gebeuren moet? Ik ben een leek op het gebied van motoren dus alle hulp is welkom! Grt, Rick |
#2
|
|||
|
|||
Rick informeer eens bij DragonGr Dragon, expert in Pierburg carbs!
|
#3
|
|||
|
|||
Zou wel willen maar z'n inbox is vol :P
|
#4
|
||||
|
||||
Hallo,
Ik weet niet of deze auto recente onderhoud history heeft?.. Zo niet zou ik eerst eens beginnen met dingen als , bougies, bougie kabels, ontsteking rotor + rotor kap (contactpuntjes) en alle filters te vervangen. Dan weet je iig dat dat in orde is. En dan eens kijken hoe die loopt. Loopt die dan nog steeds hetzelfde, raad ik je aan om de timing van distributie op tijd te zetten / laten zetten bij een garage (zal niet gek veel kosten bij de allround garage denk ik). En evt brandstofdruk laten meten. Mocht dit alles niet helpen kan je idd zoals gezegd eens contact opnemen met DagonGr Dragon om je carb te laten nakijken / reviseren. succes ermee!!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#5
|
||||
|
||||
Ontsteking heeft wel invloed op de stationairloop maar de Pierburg carburateur is ook verdachte in mijn ogen. Wat is de staat van..
...Vacuumslangen? (achter op carburateur) ...Voetpakking? (tussen carburateur en inlaatspruitstuk) ...Vierpuntsdoos? (gasklepverstelling) Iets minder voor de hand liggend maar: inlaatspruitstukpakking? |
#6
|
|||
|
|||
Jeutje, Dat word zoeken en doen... Ik heb echt geen idee wat het allemaal inhoud, maar zal wel eens kijken... een goede onderhoudsbeurt is inderdaad niet weg, recent onderhoud is onbekend.
|
#7
|
||||
|
||||
Dit helpt misschien:
Durf niet voor 100% zeker te zeggen of het precies overeenkomt met een automaat want dan zit er een vierpuntsdoos op i.p.v. driepuntsdoos (vier standen van het stangetje i.p.v. 3) |
#8
|
||||
|
||||
[Dit helpt misschien:
Durf niet voor 100% zeker te zeggen of het precies overeenkomt met een automaat want dan zit er een vierpuntsdoos op i.p.v. driepuntsdoos (vier standen van het stangetje i.p.v. 3). In de afbeelding is dit het leerlaufregelventil. |
#9
|
||||
|
||||
ben het met je eens Maarteno.
ik zou dan idd beginnen, met de carb te demonteren, en kijken of de vacuüm slangen niet poreus zijn. bij mij is nu ook hetzelfde probleem opgetreden, koude start op 3 cil, en zowel binnen in de auto, als de uitlaatgassen, ruiken onderhand naar pure benzine. dit duurt zo'n 1 a 2 minuten, en dan loopt ie op 4, maar wel beetje onregelmatig en te hard stationair. verder is mijn brandstofverbruik ook veel te hoog, ondanks dat het maar een 4 bak is. ik ga ook maar eens het een en ander nakijken.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#10
|
|||
|
|||
Ja dit golfje rijd op dit moment 1 op 3,3.... om van te huilen! maar... heb ergere problemen... ding moet echt zsm uitgelijnd worden want er is niet mee te rijden... constant het gevoel alsof me wielen \--/ zo staan.. ipv |--| ...
Bocht naar rechts, geen probleem... bocht naar links? liever rechtdoor! |
#11
|
|||
|
|||
Ik kon nog geen 200km op 45 liter rijden met mijn 1.6ez automaat (3 versnellingen), na het afstellen van het tijdstip van de ontsteking (ook in graden) liep die stukken beter. Met deze koude omstandigheden krijg je je verbruik moeilijk boven de 1 op 9, nog zo een paar kameraden met een automaat mk2.
Ik heb me vacuumslangen hetzelfde aangesloten als de afbeeldingen hierboven, recht achterop de carburateur blijft dan 1 aansluiting vrij. Hier gaat een klein stukje vacuumslang op en dan met de doorzichtige slang die naar het luchtfilter gaat. De andere aansluiting die linksachter je carburateur zit die nog vrij is gaat dan naar die vacuumaansluiting op het schutbord. Scheelt een hoop, als ik nu wegtrek in de kickdown trekt die super door. |
#12
|
|||
|
|||
Ik zoek gewoon iemand die dit voor een klein prijsje wilt doen voor me... Die eventueel ook de slangetjes vervangt en de onsteking evt op tijd zet.
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Het afstellen van de ontsteking is nog geen paar minuten werk, vacuumslangen is ook in een klein half uurtje zelf te doen (tenminste toen ik er als leek mee begon). |
#14
|
|||
|
|||
Toch doe ik het liever niet zelf... de angst dat ik wat verkeerd doe...
Dus besteed het dan liever uit. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ga dit topic toch nog even leven inblazen! Ik zie in de bovenste afbeelding dat er achterop de carburateur een stationairschroef zit en waar is die rechter dan voor waar geen vacuumslangen opzitten in deze afbeelding? Ik heb ze er namelijk wel op en wie weet wellicht verkeerd aangesloten. Krijg namelijk de golf echt niet meer mooi aan het lopen nu |