#1
|
||||
|
||||
Raised top mounts
Ik zit met het probleem dat mijn golf niet lager kan, hij ligt nu al gewoon op het laagste punt van de schokdemper.
nu bestaat er iets als een 'raised top mount' heeft iemand hier ervaring mee? ik snap dat je hem monteerd op de plek van je toplager, maar neemt hij dan ook de functie van het lager over? er moet wel een rubber en lager inzitten lijkt me.. is dit ook in nederland verkrijgbaar? |
#2
|
||||
|
||||
Heb ik ook naar zitten kijken maar dan voor al met de vraag of je dan niet verder in de problemen komt met je lange aandrijfas.
Als ik mijn schroefset op de laagste stand zet zit mee aandrijfas 10mm van het frame.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
En hoe zit het met clearance van de motorkap?
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Waren er vroeger niet van die topmounts van bonrath te krijgen die 15mm lager uitkwamen? Is dat geen optie? Ze waren er voor de golf 2 en 3 bij mijn weten wel
|
#5
|
||||
|
||||
Idd die waren er maar maar volgens mij kan je met deze meer verlaging krijgen is maar net hoe hoog de bus wordt deze van de foto zijn vrij hoog ,kan ook minder en wat ik voor bij zag komen was het allemaal zelf maak.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
|||
|
|||
die van bonrath waren polo 1 met een groter geboord gat die zijn vlakker
__________________
quintus.....de grote race |
#7
|
||||
|
||||
Correct.
|
#8
|
||||
|
||||
ik heb ze enkel nog maar in de uk gevonden
http://www.coltechclassics.com/for-...trut-extensions word als ik mij niet vergis een golf 4 toplager gebruikt Ik heb een kw var2 en daarmee raak ik toch eerst het chassis met de aandrijfas, dan heb ik nog 3 a 4cm schokbreker over. zou ook kijken voor een kleine notch, balljoint verlenging en tie rod flip kit. grts |
#9
|
||||
|
||||
die bij coltech classics vond ik ook inderdaad!
notch heb ik al, clearance is het probleem niet maar mijn schroefset gaat niet lager. ik heb jom schroefset, hulpveer er uit en nog 2 cm draad over. afgelopen weekend had ik hem 1 cm lager geschroefd maar viel me op dat de auto niet lager werd, daarnaast is er 0 vering/demping dus de schokbreker ligt nu constant op zn laagste punt denk ik?? daarom lijken de raised top mounts me handig, kan mn schroefset iets omhoog, en de auto omlaag. |
#10
|
||||
|
||||
je hebt ook van die uniball toplagers die je bovenop je toren plaatst. hiervoor heb je dan ook nog spacers om hem eventueel nog hoger te monteren
http://www.eurosportacc.com/collect...mber-bolts-kits Last edited by ThaDoctha : 30-03-2015 at 18:10. |
#11
|
||||
|
||||
kwam ik tegen op mijn zoektocht inderdaad, maar schijnt niet een goed idee te zijn omdat de boutjes waar dit mee vast zit alles moet opvangen, ipv de carrosserie.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat die nu op de bumpstops ligt, kan je nog een stukje vanaf halen dan zal die nog wat zakken Die toplagers van jom zijn geloof ik alleen als je verlaagd met veren en niet met schroefset, ik kan het mis hebben..
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Bedoel jij niet de bovenste veerschotels voor een vaste verlaging? In combinatie met korte koni in hardheid verstelbare schokbrekers en verlagingsveren kon ik daar serieus laag mee. Maar terug on topic. Wat voor verlaging heeft de topicstarter? Met negen van de tien schroefsetjes kun je een golf1 zo laag leggen dat de lange aandrijfas tegen de chassiskoker komt. Je hebt dan nog schroefdraad over. Vaak wordt in de chassiskoker dan een "notch" gemaakt. Dat is een uitsparing in de koker waardoor de aandrijfas meer ruimte krijgt. Verstelbare toplagers worden meestal gebruikt om meer ruimte te maken voor bredere wielen. (De meer motorsport mannen doen het om andere redenen, die willen meer afstelmogelijkheden hebben voor de wielcheometrie). Om lager te kunnen heb ik ook al wel mensen gezien die de hele carosserie aanpassen. In plaats van dat te doen kun je ook die toplagers van coltech classics kopen. Ik heb ook wel eens gezien dat mensen die zelf gemaakt hebben.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb een schroefset van jom, hulpveer verwijderd.
notch was nodig inderdaad, heb ik al laten doen. ik had nog 2cm schroefdraad over maar de auto ging niet meer naar beneden als ik de schroefset lager zette, vandaar dat ik denk dat de demper op zn laagste punt staat. voor zover ik kan zien heb ik geen bumpstop of iets dergelijks er tussen zitten. ik zit wel te denken om zo iets als die van coltech classics te laten maken (want 150 pond is wat overdreven), maar hoe komt het dan met een toplager? misschien een toplager van een ander type auto gebruiken die rond is en dan in de verhoging kan? |