#1
|
||||
|
||||
Kaboens golf 1 TDI project: Vraag porselijnen zekeringskast
Dit is het golf waar het project om gaat draaien. Een originele nederlandse golf1 welke in 1982 is geregistreerd in Nederland. Golf is oorspronkelijk voorzien van een 1.5 jb met automaat.
Plannen zijn dus om er een tdi in te leggen en deze lopende te krijgen om dan verder alles netjes te gaan aanpakken. Er is geen haast bij. Ik heb zelf geen technische achtergrond en heb een kantoorbaan. Leuke uitdaging dus Last edited by kaboens : 22-08-2012 at 12:30. |
#2
|
||||
|
||||
Hier dan de vorderingen tot nu toe.
Allereerst een golf 3 tdi met een 90 pk 1z motor gekocht. De auto heb ik compleet gestript en wat ik niet nodig had heb ik verkocht en het chassis is uiteindelijk met de oud ijzer boer meegegaan. Kabelboom heb ik gelabeld zodat ik straks makkelijk weet waar alles weer moet. en tdi klaar voor de golf1 Front uit de golf1 gezaagd ivm een oude schade en veeeeeel roest. Hier zal later een ander origineel front inkomen die ik al heb liggen. De jb is er ondertussen al uit. Daarna tdi blok voorzien van motorsteunen van Ebay.de Kabelschakeling van de golf 3 ingebouwd Vanavond proberen om de tdi in de golf 1 te hangen. Eerst nog de stuurbekrachtigingspomp van het blok halen want die gebruik ik toch niet. Gisteren via Ebay een originele ongebruikte koppelingshevel van een T4 gekocht. Morgen een koppelingskabel van een golf 2 1.3 halen. |
#3
|
||||
|
||||
Leuk project!
Ik had eerst dezelfde plannen maar ben overgestapt naar een golf 2 project. |
#4
|
||||
|
||||
lijkt netjes ..
heb er ook 1 gedaan rijd als de brandweer .. succes . |
#5
|
|||
|
|||
Dat gaat snel voor iemand zonder technische achtergrond.
Ben zelf ook in het bezit van een MK1 Diesel en heb een MK3 TDI donor. Omdat de MK1 momenteel mijn daily is heb ik geen tijd voor de ombouw. Ga dit project zeker volgen. Succes. PS. Heb je toevallig een linkje of trefwoord voor die motorsteun? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
marktplaats stonden nog setjes te koop .. en hier op forum zijn er ook wel aanbieders .. even bij onderdelen vraagen ,,als je beetje kan lassen lukt het ook wel . vrgr gooigolf . |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je topic volgens mij weleens doorgelezen. In de golf3 reed het al lekker. Bij de golf 1 moet het helemaal top gaan. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ze van Ebay.de. De aanbieder waar ik ze van had die staat niet meer op ebay. Hier heb je wel een link van een bedrijf die ze ook aanbiedt motorsteun ebay Zoek op getriebehalter golf1 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
mooie prijs ,, |
#10
|
||||
|
||||
Gisteravond het blok erin gehangen. Hangt er mooi in en de steunen van Ebay passen perfect.
Daarna nog even met de bedrading bezig geweest. Op het blok is alles aangesloten. De zekeringskast van de golf 3 is ook aangesloten. Vandaar af ga ik proberen om de de interieur boom van de golf 3 om te solderen naar die van de golf1 kabelboom. Neem aan dat de meeste kleuren overeenkomen. Probleem zal m zitten in de alarmlichten schakelaar. Die zit bij de golf 3 in de boom die naar de hendels aan het stuur gaan. Bij de golf 1 zit ie in het dash. Vandaag ook nog een pakketje binnen. Een nieuwe originele koppelingshevel van een t4 . Nieuw niet meer te krijgen bij de dealer . Gekocht via Ebay. Ook meteen een koppelingskabel van een golf 2 1.3 gehaald |
#11
|
|||
|
|||
Jij lijkt je prima te redden met die kantoorbaan van je! Leuk projekt en succes!
Groet Coen |
#12
|
||||
|
||||
leuke klok heb je er in heb deze er nu zelf ook in ,staat wel strak in een mk1 temiste ik ben er wel content mee alleen moet bij mij de tdi er nog een keertje in
|
#13
|
|||
|
|||
Mooi werk en snel, compliment. Ik moet de mijne ook eens gauw inbouwen. Welke aandrijfassen heb je gebruikt voor de ombouw?
Gr Jim |
#14
|
||||
|
||||
Als het goed is 100mm aandrijfassen van scirocco of latere cabrio versie
|
#15
|
||||
|
||||
Thanx allen.
@ Storm: Ik heb 100 mm assen gebruikt van een golf 1 cabriolet met een dx blok. |
#16
|
||||
|
||||
Ik maak ook steunen, ze zijn niet zo goedkoop als deze, maar ik weet wel dat ze passen en nooit stuk zullen gaan:
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
netjes bert jou bedoelde ik dus .. |
#18
|
||||
|
||||
Thanks Gooi!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#19
|
||||
|
||||
Kijk nog iemand die steunen aanbiedt. Helemaal goed. Keuze genoeg dus.
|
#20
|
||||
|
||||
Ik durf rustig te stellen dat de steunen van Bert kwalitatief een heel stuk degelijker zijn dan de ebay steunen.
|