#1
|
|||
|
|||
aansluiting op contactslot volt-druk & temperatuurmeter
Hallo,
Ik heb drie metertjes (volt/oliedruk/watertemp.) gekocht die ik zou willen aansluiten. Het bijgeleverde schema geeft aan dat ik de bedrading moet aansluiten via het contactslot. Wat is de eenvoudigste manier om dit te doen? Kan ik dit eventueel doen via de kabelboom van mijn radio (die ik niet gebruik)? Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Jep, wel de geschakelde draad gebruiken en niet de constante
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#3
|
|||
|
|||
Bedankt.
Enig idee hoe de juiste te vinden (kleur?). Ben nogal een beginner op dit vlak |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Doe je het makkelijkst met een voltmeter! Ene zijde aan een massapunt op de carrosserie (massapunt zit evt. onder het dashboard boven de ontgrendeling van de motorkap, goudkleurig blokje waar een paar bruine draden heen gaan. Of gewoon een stukje blanke plaat pakken) en de andere pen op de iso-stekker van de radio. 1 van deze pinnen is een constant +12V, hier meet je dus zowel met contact uit als contact in stand 1 spanning op. In de buurt van deze pin zit vaak ook een geschakelde plus. Deze draad geeft bij contact uit 0V en bij contact aan +12V. Die moet je dus hebben. Misschien is het wel even verstandig om te kijken of deze aansluiting apart gezekerd is. Een radio is doorgaans op 10 Ampère gezekerd en ik betwijfel of 3 meters überhaupt zo'n ampèrage zullen trekken, maar better safe than sorry! Let wel op dat (in ieder geval in mijn ervaring) niet alle Golf 1/2 daadwerkelijk een geschakelde plus op de radio hebben. Mijn Golf 2 miste deze, echter weet ik niet of dat geknutsel van een voorganger of af fabriek was. Last edited by RobertVoorst : 21-02-2022 at 08:48. |
#5
|
|||
|
|||
bedankt voor de tips
|
#6
|
|||
|
|||
Waar schakel je de oliedruk en watertemp bedrading voor de rest aan?
1 kant schakelcontact en de andere kant? Heb deze zitten maar zijn niet aangesloten, enkel de 12v is aangesloten... |
#7
|
||||
|
||||
Aan de massa en de sensor? En waarschijnlijk nog een draadje voor de verlichting (grijs/blauw)
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Waar bevinden zich de sensors van de respectievelijke zaken? |
#9
|
||||
|
||||
Dat ligt wel aan de uitvoering van je auto.
Heb je al op a2resource gekeken? Daar kun je zo goed als alles vinden.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb hier een mooie schema van. Zou het willen posten maar krijg voortdurend foutmeldingen als ik het probeer op te laden. Stuur mij anders je e-mailadres via pm, dan stuur ik het je door. |