#1
|
|||
|
|||
MFA in een Polo 2
Ben maar eens begonnen met MFA op mijn Polo. Tellerbak golf is binnen, helaas is de bak en de folie beschadigt. Maar de bak is toch te groot voor in de Polo.
Stap 1 is alle pinnen op de MFA module beschrijven. Stap 2, ruimte maken in een tellerbak. Stukje wegzagen aan de zijkant. De (printplaat van de) MFA module is te groot voor een Polo bak en maar hopen dat het past icm een toerenteller. In noodgeval een onbeschadigde golf bak vinden. Stap 3, Polo folie aanpassen, er moeten een paar gaten in om bv verbruiksmeter aan te sluiten. Of Polo folie vervangen door een eigenbouw in dat geval een paar extra stappen, maar stap 3-a is nooit weg. Stap 3-a Polo folie op schema zetten. Welke onderdelen zitten direct aan de connector en welke lopen via bv een spanningsregelaar, weerstand of diode. Stap 3-b eigen 'folie' maken. Stap 4, MFA inbouwen in tellerbak en Polo onderdelen ook weer inbouwen, aansluiten alle sensoren die ik nu heb. Stap 5, Stoer kijken en rijden met mijn 1.0 en MFA Martin |
#2
|
|||
|
|||
Laatste updates zal ik eerst op Polo86c.nl zetten.
|
#3
|
|||
|
|||
stap 1 :
Ik heb na een tijdje meten en zoeken alle aansluitingen kunnen vinden: 01 - Reset 02 - Speicher O O 03 - Hall Gever / opnemer KM teller 04 - Massa 05 - aan de ToerenTeller 06 - Pin 15 O O 07 - Olie temperatuur 08 - Buiten temperatuur 09 - Mode 10 - Pin 30 Martin |
#4
|
|||
|
|||
ps. je had ene mk1 gti klokkenset moeten nemen met mfa... die's plug and play kwa formaat.. alleen dan een paa draden voor wat sensoren leggen en klaar....
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned. - 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk - 1990 VW Corrado G60 - 1989 VW Corrado 2.0 8v - 1986 VW Polo Steilheck 1.05 |
#5
|
|||
|
|||
Dat zag ik later ook, ben nu aan het bieden op cabrio / mk1 gti dash, deze heeft als extra ook nog een verbruiksmeter.
Maar een beetje hobbien is ook wel leuk. Martin |