Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-10-2014, 10:49
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default mk1 motor in mk2 overbouwen

beste vagfanaten,

ik zit met een jetta mk2 met een 1,3 motor, wat een beetje sloom is naar men zin,nu heb ik nog een mk1 uit 92 staan met 1800 injectiemotor en servo stuur,

wegens het carroserie werk meer is dan verwacht is de kans klein dat ik verder ga met dat project,

nu zit ik te denken om de motor van die golf over te bouwen in de jetta,

maar omdat een mk2 met een subframe zit en de mk1 niet, wat moet ik hiervoor hebben?

ik heb nog een kompleet 1600 blok van mk2 met de servo, remmen etc alles erop en eraan enkel is dat blok versleten, dus kan de servo en subframe daarvan gebruiken,


dus mijn vraag, kan ik een mk1 motor met bak steken in een mk2 zonder iets te lassen?
Reply With Quote
  #2  
Old 19-10-2014, 09:06
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Als goed is passen de steunen van de 1.6 aan je 1.8 golf 1 blok en dat past dan. Aandrijfassen en bedrading weet ik niet.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #3  
Old 19-10-2014, 09:13
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default

Dat zou al handig zijn, moet ik eens bekijken, bekabeling kan ik van golf aanpassen

maar de brandstofpomp zal ook moeten veranderen denk ik zo ?
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2014, 09:21
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Je rijdt nu met een 1.3 carburateur?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2014, 10:51
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default

ja, dus met mechanische pomp als ik me niet vergis
Reply With Quote
  #6  
Old 24-10-2014, 18:35
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Klopt, bij een injectie moet er dan een opvoerpomp met vlotter in de tank en een extra pomp onder de auto komen (voor je achteras)
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #7  
Old 28-03-2015, 13:53
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default

Nog een vraagje hierover , de motor van de golf 1 heeft 250 000 km, en staat nog 10 jaar stil, zou deze zonder open te halen nog lang meegaan of kan ik best alle pakkingen vervangen voor ik hem zou overbouwen ?
Reply With Quote
  #8  
Old 28-03-2015, 13:56
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

pakkingen en riemen, vind ik. De distributieriem wordt er ook niet beter op
Reply With Quote
  #9  
Old 28-03-2015, 14:35
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default

Riemen zou ik zowizo gedaan hebben, maar twijfel voor de koppakking, dan moet de kop ook gevlakt worden, maar dan lopen de kosten ook weer op ...
Reply With Quote
  #10  
Old 28-03-2015, 19:12
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

gewoon erin leggen, nieuwe olie n distributieriem erop en gaan met dat ding.

ik heb in mijn escort mk2 een motor gelegd uit een 1969 escort mk1. lag al een paar jaar stil bij eigenaar 1, is toen verkocht aan eigenaar 2 en die had de motor 10jaar op een pallet in zijn garage liggen. toen kwam die bij mij, ingebouwd, andere olie erop en rijden. (heeft ketting dus hoefde geen riem te vervangen).
motor ligt er nu al een jaar of 5 in en buiten een lekkende waterpomp, niks van miserie ermee (één van die vorige eigenaars had de bouten losgemaakt van de waterpomp maar nooit losgetrokken. tijdens rijden is die natuurlijk losgekomen. alles weer vastgedraaid en opgelost)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #11  
Old 28-03-2015, 19:17
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default

Zo was ik het van plan , enkel hadden vele mij verteld dat de koppakking wel ens verduurd Kon zijn...
Reply With Quote
  #12  
Old 28-03-2015, 20:07
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Was met mijn motor ook zo.. Koppakking verrot. Maar t hoeft natuurlijk niet. Kop kan je evt. Altijd nog eraf halen, alleen is wel weer wat extra werk. Je weet t toch nooit met blokken die ergens gelegen hebben.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 28-03-2015, 20:11
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default

De wagen heeft eerst 6 jaar buiten staan rotten... En staat nu alweer 2 jaar stil bij mij in de garage... Heeft 2 jaar geleden nog wel gereden, een 15 km, en toen geen problemen buiten dat de koppelingspedaal en de rempedaal een beetje aan elkaar geroest waren, maar dat staat los van de motor he... Misschien eerst een compressietest doen voor de zekerheid ? En een druktest op het koelwater
Reply With Quote
  #14  
Old 31-03-2015, 09:19
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Mijn golf stond 10 jaar stil toen we m uit de stalling haalden. Alle riemen, waterpomp en thermostaat e.d, kleppendekselpakking, voetpakking van de carburateur, olie en filters vervangen. Ontsteking vernieuwd en goed gezet.
10000 kilometer daarna waait de koppakking er tussenuit. Was zo rot als kaf. In de kop zelf was ook een koelkanaal ingerot dus heb de kop moeten laten lassen.

In dezelfde stalling stond nog een GTI en die rijdt tot op de dag van vandaag nog rond met dezelfde koppakking.

Misschien kan je het koelssysteem een keer op druk zetten om te kijken of hij het een beetje vasthoudt.
Reply With Quote
  #15  
Old 31-03-2015, 09:23
Kever_68's Avatar
Kever_68 Kever_68 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 92
Default

Kan ik misschien beter even doen dan, ga er dit weekend nog eens en batterij aanhangen en zien of hij nog wil aanslaan, heb er een hele tijd geleden het dashboard uitgehaald en hoop dat ik niet teveel heb los gemaakt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum