#1
|
||||
|
||||
mk1 motor in mk2 overbouwen
beste vagfanaten,
ik zit met een jetta mk2 met een 1,3 motor, wat een beetje sloom is naar men zin,nu heb ik nog een mk1 uit 92 staan met 1800 injectiemotor en servo stuur, wegens het carroserie werk meer is dan verwacht is de kans klein dat ik verder ga met dat project, nu zit ik te denken om de motor van die golf over te bouwen in de jetta, maar omdat een mk2 met een subframe zit en de mk1 niet, wat moet ik hiervoor hebben? ik heb nog een kompleet 1600 blok van mk2 met de servo, remmen etc alles erop en eraan enkel is dat blok versleten, dus kan de servo en subframe daarvan gebruiken, dus mijn vraag, kan ik een mk1 motor met bak steken in een mk2 zonder iets te lassen? |
#2
|
|||
|
|||
Als goed is passen de steunen van de 1.6 aan je 1.8 golf 1 blok en dat past dan. Aandrijfassen en bedrading weet ik niet.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#3
|
||||
|
||||
Dat zou al handig zijn, moet ik eens bekijken, bekabeling kan ik van golf aanpassen
maar de brandstofpomp zal ook moeten veranderen denk ik zo ? |
#4
|
|||
|
|||
Je rijdt nu met een 1.3 carburateur?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#5
|
||||
|
||||
ja, dus met mechanische pomp als ik me niet vergis
|
#6
|
||||
|
||||
Klopt, bij een injectie moet er dan een opvoerpomp met vlotter in de tank en een extra pomp onder de auto komen (voor je achteras)
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#7
|
||||
|
||||
Nog een vraagje hierover , de motor van de golf 1 heeft 250 000 km, en staat nog 10 jaar stil, zou deze zonder open te halen nog lang meegaan of kan ik best alle pakkingen vervangen voor ik hem zou overbouwen ?
|
#8
|
|||
|
|||
pakkingen en riemen, vind ik. De distributieriem wordt er ook niet beter op
|
#9
|
||||
|
||||
Riemen zou ik zowizo gedaan hebben, maar twijfel voor de koppakking, dan moet de kop ook gevlakt worden, maar dan lopen de kosten ook weer op ...
|
#10
|
||||
|
||||
gewoon erin leggen, nieuwe olie n distributieriem erop en gaan met dat ding.
ik heb in mijn escort mk2 een motor gelegd uit een 1969 escort mk1. lag al een paar jaar stil bij eigenaar 1, is toen verkocht aan eigenaar 2 en die had de motor 10jaar op een pallet in zijn garage liggen. toen kwam die bij mij, ingebouwd, andere olie erop en rijden. (heeft ketting dus hoefde geen riem te vervangen). motor ligt er nu al een jaar of 5 in en buiten een lekkende waterpomp, niks van miserie ermee (één van die vorige eigenaars had de bouten losgemaakt van de waterpomp maar nooit losgetrokken. tijdens rijden is die natuurlijk losgekomen. alles weer vastgedraaid en opgelost)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#11
|
||||
|
||||
Zo was ik het van plan , enkel hadden vele mij verteld dat de koppakking wel ens verduurd Kon zijn...
|
#12
|
||||
|
||||
Was met mijn motor ook zo.. Koppakking verrot. Maar t hoeft natuurlijk niet. Kop kan je evt. Altijd nog eraf halen, alleen is wel weer wat extra werk. Je weet t toch nooit met blokken die ergens gelegen hebben.
|
#13
|
||||
|
||||
De wagen heeft eerst 6 jaar buiten staan rotten... En staat nu alweer 2 jaar stil bij mij in de garage... Heeft 2 jaar geleden nog wel gereden, een 15 km, en toen geen problemen buiten dat de koppelingspedaal en de rempedaal een beetje aan elkaar geroest waren, maar dat staat los van de motor he... Misschien eerst een compressietest doen voor de zekerheid ? En een druktest op het koelwater
|
#14
|
||||
|
||||
Mijn golf stond 10 jaar stil toen we m uit de stalling haalden. Alle riemen, waterpomp en thermostaat e.d, kleppendekselpakking, voetpakking van de carburateur, olie en filters vervangen. Ontsteking vernieuwd en goed gezet.
10000 kilometer daarna waait de koppakking er tussenuit. Was zo rot als kaf. In de kop zelf was ook een koelkanaal ingerot dus heb de kop moeten laten lassen. In dezelfde stalling stond nog een GTI en die rijdt tot op de dag van vandaag nog rond met dezelfde koppakking. Misschien kan je het koelssysteem een keer op druk zetten om te kijken of hij het een beetje vasthoudt. |
#15
|
||||
|
||||
Kan ik misschien beter even doen dan, ga er dit weekend nog eens en batterij aanhangen en zien of hij nog wil aanslaan, heb er een hele tijd geleden het dashboard uitgehaald en hoop dat ik niet teveel heb los gemaakt
|