#1
|
|||
|
|||
Golf 2 stroomverdeler vervangen
Ik heb onlangs een nieuw blokje gekocht omdat bij de originele de olie overal begon te lekken, cilinderkop pakking was gescheurd enzovoort.
Ik heb deze vandaag gemonteerd en ik zag dat de stroomverdeler zijn beste tijd heeft gehad ( rotor gescheurd, kapje(s) stuk, ...). Op de schroot een "nieuwe" gevonden maar mijn vraag hierbij was: Hoe begin ik eraan? Ik heb ergens gelezen over 1e cilinder in compressie slag te zetten en de ?oliemeenemer? evenwijdig te zetten met de krukas. Dat snap ik zelfs niet... Hopelijk kan iemand mij helpen ! Het gaat om een 1.8 carburateur met katalysator (motorcode GU) alvast bedankt grtjs! |
#2
|
||||
|
||||
als je de verdelerkap eraf haalt, zal er ergens een inkeeping staan.
draai de motor zodanig rond (sleutel op krukas) dat de rotor naar die inkeeping wijst. trek de verdeler eruit, schuif de nieuwe erin en zorg dat die gelijk staat ZONDER de motor nog te verdraaien. dan staat oude verdeler en nieuwe gelijk en zou de vonk nog alitjd correct moeten staan.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
|||
|
|||
bedankt voor de reactie!
Dan denk ik dat de verdeler al die tijd al slecht stond want hij wilt niet starten... De bougies vonken, naft komt aan in de carbu. Hij gaat heel soepel rond wanneer ik hem start. kan het dan iets zijn met timing van de nokkenas? Hoe kan ik deze controleren? ik vind enkel een aanduiding op de nokkenas. Grtjs Stef |
#4
|
||||
|
||||
flitslamp op eerste bougiekabel en dan kijken op welke tijd die staat als de motor rondgaat (gaat sneller als je de bougies eruit draait)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |