|
|||
|
|||
Dringend , Golf1 cabrio 3000tpm stat. Pierburg
Zoals de titel als vermeld heb ik dringend hulp nodig met mijn golf1 Cabrio,
Wat is er aan de hand: Zodra de auto koud/warm gestart word begint hij direct 3000 toeren te lopen (bekend verhaal). Nu is dat normaal gesproken of de carburateur flens of de wax thermostaat. De carburateur flens heb ik vervangen De wax thermostaat heb ik getest, In kokend water gelegd en keurig kwam het piemeltje naar buiten en kon ook zonder problemen weer naar binnen. Alle vacuumslangen vervangen en volgens schema aangesloten. Carburateur gereinigd met carb. cleaner zowel draaiend als los. Trap 1 afgesteld op 3mm Trap 2 afgesteld op 5mm Alles gecontroleerd op gangbaarheid e.d. Vervolgens carb. nummer 2 gemonteerd met precies hetzelfde verhaal Starten en direct naar 3000 toeren langzaam oplopend naar 4000 toeren. Kon naar mijn idee dan nog maar 1 ding zijn; de slang tussen de rembekrachtiger en het inlaatspruitstuk(Had ik al getest op lekkage). Dus heb ik deze slang verwijderd en vervolgens alleen de pull-down doos aangesloten en de ontstekingstoren rechtstreeks op het inlaatspruitstuk. Met als gevolg: GEEN ENE MALLEMOER ! Hij doet precies hetzelfde Enige wat ik me nog afvraag is waarom de linker "doos"" (passagierszijde) Constant die gasklep open blijft duwen, zodra hij beter loopt zoals vanmiddag een keer kon je zien dat deze as ingeschoven was en dus ook het gasmechaniek niet meer aanraakte. Dan loopt het motortje ook gelijk super.. Iemand enig idee hoe en wat ik moet doen ? Ik heb het idee dat die doos" het probleem is, Alleen zou het toch onmogelijk bij alletwee de carbs kunnen zijn ? Het gaat trouwens over een 1.6 met een 2E pierburg carb. Alvast bedankt Last edited by Ghost1.8T : 13-03-2015 at 20:54. |