![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
even een vraag, ik wil het contactblokje van de Golf 1 vervangen voor een nieuwe, maar nu kom ik alleen maar 6- en 7-polige tegen. Die van mij is een 5-polige, maar heeft wel het gat voor de 6e pool. Kan ik gewoon een 6-polige gebruiken? Of weet iemand het nummer voor een 5-polige? Het is ook niet zo dat de 6e pool is afgebroken. Mijn blokje en stekker: ![]() ![]() 6-polige variant: ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Die van mij die ik hier heb liggen is ook 5 polig en er staat 1982 in.
Maar er staat nergens een onderdeel nr. ![]() Mijn schema geeft jammer genoeg ook die 6 of 7 de optie niet aan. ![]() Part nr 111905865L Google: 111905865L 5 pin ,vind je ze wel maar volgens mij allemaal buitenland.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 11-03-2015 at 20:10. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dankje, het is idd de "S" aansluiting, wat dat inhoud weet ik niet, ik lees nu wel dit op "hotrod.nl":
Quote:
Dus dan zou je de 6-polige ook moeten kunnen gebruiken. Maar hoe betrouwbaar is deze info ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Gaat het om het pennetje waar de "S" bij staat? Dan maakt het niet uit welke je gebruikt. Ik heb pen "S" in geen enkel schema terug kunnen vinden, alleen 30/50/15/P/X worden gebruikt. Ben wel benieuwd waar het voor dient...
In Olving's boek Golf diesel '83-'92 heeft het contact wel een "SU"-aansluiting, met een draad naar de radio; zou dus voor de zg. garagestand kunnen zijn. Last edited by Erik Baas : 11-03-2015 at 20:47. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet of je er baat bij hebt maar ik heb eventueel een autohandboek van Kluwer liggen voor de golf1 & jetta1.
Volgens mij woon je redelijk in de buurt dus je mag hem evt wel lenen... ![]()
__________________
Verleden: - Golf 1 1.6 automaat - Golf 2 gti 1.8 16v - Golf 3 vr6 highline - Polo coupe 1.4 - Golf 4 gti v5 exclusive - Polo 6n2 1.4 - Passat B4 2.0 8v - Golf 1 Cabriolet Heden: - Touran "Liebe scheiße....das ist V Wow!" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ja ik heb ook zo'n vraagbaak (al is het van Olving) en daar staat de "S" aansluiting ook niet bij, kan je misschien in jou boekje even kijken of die er bij staat? Het gaat dus in het plaatje van Style om het vierkantje CTS bovenin in het midden.
Thanks Erik, dan neem ik denk ik gewoon een 6-polige |
#7
|
|||
|
|||
![]() Frank, ik weet niet of je met deze info iets bent, maar een S contact is gewoon een stroomvoorziening voor accessoires (radio,...) terwijl het contact uit staat... Werkt als volgt (bij een NIET-defect blokje) :
*contact uit, sleutel erin => geen spanning *contact op => spanning * na starten motor laten lopen, daarna uitschakelen => spanning *contact uit, maar sleutel erin, dwz erin gelaten en niet verwijderd na stilleggen motor => spanning *sleutel eruit => geen spanning Met het contact uit blijft er dus spanning voor accessoires tot de sleutel daadwerkelijk verwijderd word uit het contactslot.
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them ![]() ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Leuk
Volgens mij komen we zo nog achter een "undocumented feature". ![]() Zoiets als de ruitenwisserhendel met interval stand truukje.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah top! Dan neem ik dus gewoon de 6-polige, kan ik die S-stand evt nog gebruiken ook. Super zo'n forum ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zeker ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is de gedachte achter een forum, beetje zeikwijven en kennis delen ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En liefst meer van het laatste ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|