|
|||
|
|||
passat vr5 probleem motorblok schud
sind kort heb ik een passat vr5 20v 170 pk
ik wou vroeg in de ochtend weg rijden en me wagen starten.dat ging toen heel erg moelijk maar geluk ging hij aan. maar het vervelende van heel het verhaal is weer er kwam gelijk weer een storings lampje op me dashboard ik naar huis wagen uigelezen en toen kwam de volgende melding naar boven P0340 van me nokkenas positie sensor deze vervangen toen kwam de volgende melding P0346 en tijden het stationer draaien doet hij telkens schudden en krijg ook telken misfire op bank 1 moet ik dan denken dat de timing niet meer goed is of is er een bobine kapot of bougie wie o wie kan me helpen |
|
||||
|
||||
Geeft hij alleen misfire aan?
Hij zou ook moeten aangeven welke cilinder dan niet ontsteekt. Check bedrading/bobine(s)/bougie(s) |
|
|||
|
|||
ik heb alle bougie er uit gehaald en gestart en alles vonkte gewoon
een kennis van mij denk dat het me egr klep is dus die heb ik er vandaag uit gehaald dus we gaan die maar eens vervangen en hoop dat het dat is en dan dat het probleem opgelost is |
|
|||
|
|||
een kleine tip, wat toevallig nu met jouw voorbeeld verteld kan worden:
Doorslagspanning van lucht is heel erg afhankelijk van de druk. Voor 10mm electrodenafstand geldt het volgende grafiek: Je zou kunnen stellen: Als een bougie in de "buitenlucht" vonkt, wil het niet gelijk zeggen, dat het ook met 10 -12 bar compressie vonkt. Het is iets om rekening mee te houden |
|
|||
|
|||
oke bedankt. maar ik heb nog steeds deze melding (P0340 camschaft position sensor a bank 1) alle 2 de sensors vervangen en me motor blok loop nog steeds onregelmatig ik zie door de bomen het bos eventjes niet meer.
|
|
|||
|
|||
Opgelost ketting revisie gedaan
|