|
|||
|
|||
Golf Mk3 1.9TDI motortemperatuur aanwijzer gaat niet omhoog
Bij m'n Golf Mk3 1.9TDI gaat de temperatuurmeter in het instrumentenpaneel niet omhoog. Ik loop stage bij een revisiebedrijf en daar wisten ze me te zeggen dat ik de temperatuursensor moet vervangen. Ik ben om een identieke sensor gegaan bij een handelaar in auto onderdelen. Op stage hebben we deze vervangen, maar echter zonder succes... heb een ommetje gemaakt via de autosnelweg, om hem op temperatuur te krijgen maar die ging niet omhoog.
Daarna ben ik naar de garagist gegaan en die vertelde mij om de connector (Bruin-witte draadje die naar de aanwijzer loopt, aansluiting 1) met de massa (bruine draad, aansluiting 2) te verbinden... toen ik dit deed ging de meter omhoog. Ik denk dus dat het niet aan de connector, de geleider of aan de meter ligt. Ook de kachel in de wagen komt op temperatuur. Ik ken er ook niet zo veel van aangezien dit m'n eerste jaar is dat ik leer over motoren. Iemand ideeën of tips? Ik zou graag zonder zorgen de baan op kunnen met m'n favoriete wagen Alvast bedankt! |
|
|||
|
|||
Laat m eens na een ritje, een kwartier stationair draaien, als de meter nu wel omhoog komt, ga je direct rijden, zakt tijdens het rijden de meter weer langzaam,
Dan is vrijwel zeker je thermostaat niet ok.