|
||||
|
||||
audio
Beste forummers,
ik heb een golf 2 uit 1990 en heb deze week wat audio gekocht voor in mijn auto. nu was mijn vraag hoe dik moeten de speakerkabels zijn en hoeveel A moet mijn zekering zijn van mijn versterker? is het bijvoorbeeld beter om een te hoge zekering te nemen dan een te lage? en zat ook te denken om een antenne te kopen maar kan elke antenne in het spatbord worden geplaats of zijn daar specifieke maten voor?
|
||||
|
||||
Zekering van de voedingskabel hangt ervan af hoe dik de kabel is die je naar je versterker toe legt. En deze dikte hangt weer af van je versterker. Wat is het voor versterker en wat komt er precies op? en wat voor wattages?
Speakerkabels hangt er ook vanaf hoeveel watt je speakers zijn en of je het over een subwoofer hebt of normale speakers. Verder heeft de versterker zelf een eigen zekering, deze moet je gewoon origineel houden
|
|||
|
|||
Mijn versterkerbeveiliger is ene van 100A (die op de + van de accu bevestigd word) , maar ik heb wel een sub een monoblock die op 1 ohm 1000wrms geeft en op 2 ohm 800wrms, en die ook nog eens beveiligd is (op de versterker zelf) met 3x 30A zekeringskes.
Mijn speaker kabels zijn gewoon soepele draad, die je automatisch in de aankoopdoos meekrijgt. Nooit last gehad van slechte afspeelkwaliteit wat betreft kabels. |