|
||||
|
||||
Olie lampje knippert caddy mk2
Beste,
Ik ben bezig met de caddy mk2 uit 2001 van een kameraad. De motor liep maar op 3 cilinders en we hebben er toen voor gekozen er een andere motor compleet met versnellingsbak in te gooien van een oud type caddy uit 1996, omdat hij deze nog had liggen. Ik heb de motor compleet met de kabelboom overgelegd. Ook voor de zekerheid de zekeringkast van deze motor erin gebouwd. Ik kwam erachter dat er een stekker naar de dashboard kabelboom niet paste. deze heb ik nagelopen en deze liep naar de cockpit. Er bleek een kabel te weinig naar de cockpit te gaan, dus deze heb ik aangepast. De motor loopt, maar nu blijft het olielampje knipperen. Als ik de kabel op de sensor lostrek stopt de lamp met knipperen en gaat uit. Als ik op de sensor meet maakt hij bij geen oliedruk geen massa, en als er wel oliedruk is dan schakelt hij wel naar massa. De sensor lijkt dus te werken. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Misschien toch een fout in de kabelboom?
|
|||
|
|||
Misschien rare vraag, maar werkt een oliedrukschakelaar niet andersom?
|
||||
|
||||
Quote:
Er zitten 2 schakelaars in. Één bij het oliefilter, deze maakt massa als er druk is. En één op de bovenkant van het blok, deze maakt (traditioneel) massa als er geen druk is.
|
||||
|
||||
Probleem is opgelost, de dashboard kabelboom bleek ook anders te zijn. Hier wat kabels veranderd en bij gemaakt en nu werkt het olielampje weer goed.