#1
|
|||
|
|||
Omgebouwd voertuig: massa op kenteken topic
Beste mensen,
Ik zag geen topic met een vergelijkbaar idee, dus start ik er een. (mocht het er bestaan, mag dit opgeruimd worden, alstublieft) Idee: Massa van je (opnieuw) gekeurde auto na een ombouw opschrijven, en eventueel een verhaal, hoe je aan die massa komt. Mits bekend, ook de massa vóór de ombouw vermelden. Waarom: Je vergist je soms in hoe zwaar een auto kan worden na een ombouw.. en dan schiet je jezelf in de voet wat belasting betreft. Ik trap af: VW Scirocco, 1984. Origineel GTX, (bijna) volledige Kamei X1 spoilerpakket. 1Z + 02A ASD ombouw. Onderstel niet gewijzigd. Stoelen etc. zitten er gewoon in, geen zware onderblaffers of wat dan ook, wel een reservewiel. Gekeurd met een bijna volle tank, en daarom een beetje kg-korting gekregen. Gewogen met stalen 13" velgen met ballonbanden. Massa originele GTX aldus Carbase (helaas geen eigen weging, dus niet betrouwbaar) : 855 kg. Massa op kenteken: 980 kg... dus 227euro per kwartaal belasting Last edited by SciroccomTDI : 27-10-2014 at 11:53. |
#2
|
||||
|
||||
Mijn vraag, wat was het gewicht vóór de ombouw ?
__________________
Alain Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dank je, goed idee! Aangepast |
#4
|
||||
|
||||
De mijne 950 kg schoon aan de haak.
Gekeurd met een 1Z en 6bak geen radio, versterkers en boxen, 1/4 tank diesel 14 inc gesmede velgen verder origineel. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
En dat bedoel ik dus jij hebt ook een Scirocco, toch? Dan vraag je je toch af, waarom de mijne dan 30kg zwaarder moet zijn... Maarja.. ten tijde van de keuring, was hij nog belastingvrij he.. toen maakte het niet uit. Nu scheelt het geld.. |
#6
|
||||
|
||||
De mijne was toen niet belasting vrij, daar ging het toen ook niet om.
Verstookte met mijn 16v elke week voor 75 euro super met mijn diesel 45 euro in de 2 weken. |
#7
|
|||
|
|||
ja, ik heb het ook vanwege de totale kosten gedaan. Scirocco kwam in plaats van een Honda CRX, die ook op benzine reed, en met geluk 1 op 12.
Bovendien ben ik heel blij met de auto, hij is veel degelijker dan de Honda toen.. maar goed. terug on topic? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ahhh, 125kg gewichtstoename... Ik ben nu bezig met een 5-deurs Golf2 (basis 1300NZ, leeggewicht 830kg) om te bouwen naar 90pk 1Ztdi en ik hoop hem net onder de 950kg te kunnen houden, dan kost hij 195,- per kwartaal in de mrb.
__________________
Alain Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Hou er wel even rekening mee dat typegoedgekeurde gewichten vaak afwijken van de praktijk. Hier geldt een bandbreedte van +/- 80 kilo
__________________
|
#10
|
|||
|
|||
Ja, precies! en dat is het vervelende. En daarom de vraag dus aan mensen met ervaring, zodat de plannende mensen kunnen vergelijken en inschatten
|
#11
|
||||
|
||||
Voor het wegen hou ik de auto zo leeg mogelijk, overweegt zelfs om de intercooler achterwege te laten (maar wel vast voor te bereiden), onderstel is al wel VR6 met stuurbekrachtiging, maar das dan ook de enige concessie die ik nu vast doe.
Verder geen ICE, kleine 45ah accu (de red top komt later wel), 'lege' tank, 5x100 Audi A3 velgen, isolatie van de motorkap af, trekhaak (is een must) komt er ook later wel weer terug op...
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 27-10-2014 at 15:23. |
#12
|
|||
|
|||
lege tank en de vlotter naar boven vastbinden met een bundelbandje, en zeggen, dat je tank vol is :P
|
#13
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 14:08. |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb een vraagje, past hier eigenlijk wel bij.
Wat als je bijvoorbeeld een Golf Mk3 VR6 pakt met een gewicht van 1207kg, en je trekt alles eruit qua gewicht en hangt er eventueel een lichtere motor erin zodat je op pakweg 1100kg zit. Ga je dan qua mrb omlaag of letten ze bij de belastingdienst op en hebben ze al een regeltje ervoor verzonnen? |
#15
|
|||
|
|||
"eventueel een lichtere motor" zal iig problemen opleveren. Je kunt niet heel veel er uit pakken, zonder dat het illegaal wordt, als ik mij niet vergis.. .. alhoewel dempingsteer wel 20kg zwaar kan zijn, en luxe interrieur is ook niet licht...
|
#16
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 14:08. |
#17
|
||||
|
||||
Mijn Audi TT tdi ging braaf naar 1345kg. Hij woog officieel 1362kg, maar omdat de tank vol was ging er ongeveer de helft van de tankinhoud af waardoor er 1345kg op kenteken kwam. Waarschijnlijk is de dieselmotor zwaarder dan de 1.8T die eruit kwam en natuurlijk de 6 bak die wel degelijk zwaarder is dan de 5 bak.
Jos. Jos.
__________________
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 |
#18
|
||||
|
||||
Mijn T3 doka met 1.6D orgineel 1474kg
Na ombouw naar 2.0 8v 2E, 1500kg gister op de weegbrug, 1480kg
__________________
Auto's: Golf 3 VR6, T3 DoKa, FT Bonito, Golf 2 1.6 Automaat |
#19
|
||||
|
||||
Mijn golf 2 VR6:
1040kg. Niets aan gedaan, dus met alle zooi dr op en dr aan en redelijk wat opties. 3/4 tank inhoud. Met 9J 16" schmidt velgen en 215 bandjes dr om. Ik denk dat wanneer je je best doet je net een klasse lager kunt komen. |
#20
|
||||
|
||||
golf 1 vr6 ..
gewoon standaard met alles erop en aan. lenso 15 inc 5 liter benz vlotter omhoog 870 kilo .
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |