|
||||
|
||||
BBS RS 15 inch ----> 16 inch ombouwen
Ik heb van plan om een mooi setje BBS RS samen te stellen voor onder de Golf 1 GTI.
Ik zag enkele voorbeelden van 15 inch die omgebouwd zijn naar 16 inch dat zag er super uit. Wat heb ik daar allemaal voor nodig? Of is het beter om een bestaande set 16 inch te kopen? Wat heb ik dan voor een set nodig om de wielkasten zo mooi mogelijk gevuld te hebben? Heb geen verstand van ET waardes! Hoe breed kan ik gaan zodat het nog mooi uitziet? 8J voor en 8.5J achter?
|
||||
|
||||
Je hebt in elk geval 8 andere randen nodig (kan ik leveren)
Zo te zien heb je de harten ook? http://www.rs-velgen.nl/meten/ Dan is het een kwestie van uitmeten: wiel op As zetten en kijken hoeveel/ver je Wilt gaan. Wil je frount mount gaan rijden? Dan zijn er vaak nog enkele adapters tussen de randen nodig. Tel een 1000,- tot een 1300,- voor de randen en een 200,- voor de evt adapters. Anders moet je op zoek naar een setje bbs rs003 Dat is 16" 7 j oem Natuurlijk kun je ook gaan voor 1 van de vele omgeboorde Sets, maar dat kan ik niet adviseren. Last edited by sixpack : 20-12-2014 at 12:59. |
|
||||
|
||||
Quote:
Is dit een voorbeeld van 15 omgebouwd naar 16?
|
||||
|
||||
Dat lijkt er wel op ja
|
|
||||
|
||||
alles kan, zoals Peter omschrijft.
Zou zelf voor een gepropt en geboord setje gaan ori 16. Hierin kan ik wel helpen