#1
|
||||
|
||||
Golf 2 GTD start moeilijk
mijn Golf 2 GTD start moeilijk smorgens stottert die een ruikt ook naar verbrande olie wat zou het kunnen zijn timing dieselpomp recent motor gereviseert alleen de turbo niet .
|
#2
|
||||
|
||||
Timing kan, koude start vervroeger doet t wel? Gloeiers ok?
|
#3
|
|||
|
|||
Daar heeft mijn GTD al jaren last van. Eerst toen met de JR blok dat ie stottert en blauw rookte bij koude start.
Nu met het 1V blokkie ook wanneer ik mijn choke niet gebruik. Wanneer ik de choke wel gebruik start ie onmiddelijk en na een 4 tal minuten opwarmen (lekker terug een koffietje bij drinken binnen) hoor ik de klepstoters niet meer, en loopt die heerlijk! Ik denk dat het gewoon een normaal kwaaltje is bij de diesels op de koudere dagen. Je moet ALTIJD je chokehendel gebruiken, anders blijft ie maar stotteren en onnodig roken. Misschien zijn het gewoon je gloeiers die niet meer goed zijn. Last edited by Ilker : 06-11-2014 at 18:52. |
#4
|
||||
|
||||
Ruik je als je in de auto zit echt de geur van verbrande olie? Zo een geur alsof er iets gebakken wordt?
Ik zou sowieso de timing van de dieselpomp eens checken, dat kost niets en is poepsimpel. Voordat je onderdelen gaat vervangen... Je verwarmt toch altijd voor? Met mijn passat moet ik telkens twee keer voorverwarmen of hij loopt echt beroerd. Maar als ik twee keer voorverwarm loopt hij perfect. Kan je ook altijd eens proberen. |
#5
|
||||
|
||||
Krijgen alle 4 de gloei pluggen wel spanning?
|
#6
|
||||
|
||||
motor vorige jaar revisie gehad nieuwe gloeiers nieuwe dieselfilter zal zeker timing van de dieselpomp zijn zomers start die mooie netjes
|
#7
|
||||
|
||||
Probeer eerst eens extra voor te warmen, dan die timing eens checken en anders toch eens de draad voor de gloeibougies nameten.
Maar die geur van verbrande olie is dat de geur van olie die mee wordt verbrandt in de motor met de diesel, dus uitlaatgas, of riek je dat in de auto? zo een geur van iets dat gebakken wordt, daar lijkt dat op dan. Want als het dat laatste is moet je eens zien of er nergens een pakking zweet. Dat zal dan wel niets met het probleem van slecht schakelen te maken hebben. Had hetzelfde voor bij mijn auto, en dat kost je aan olie met de tijd |
#8
|
||||
|
||||
heb gezien dat in de turboflens olie zit in de intercoolerdarmen ook denk dat de turbo aan revisie toe is motor vorige jaar nieuwe zuigerveren lagers nieuwe lagerschalen een nieuwe pakkingen waterpomp een gloeiers dus die geur denk de turbo is of kan ik mij vergissen .
|
#9
|
|||
|
|||
Elke oude turbo zal wat olie verbruiken, ik ken gasten die rijden jaren rond met wat olie in de turbo slangen-ic slangen.
Reviseren of nieuwe, persoonlijk als het gewoon een hobby auto is, gewoon een nieuwe Garrett bestellen Moest ik in die situatie zitten, bleef ik er gewoon mee rijden totdat de turbo gewoon ermee ophoud (zal nog een 10tal jaar of meer draaien) |
#10
|
||||
|
||||
Als de turbo slecht is zou die nog wel gewoon goed aan moeten slaan..
Compressie moet goed zijn, gloeiers moeten werken, pomp op tyd en meer zit er niet echt op.. Verstuivers en pomp zijn nog goed? |
#11
|
||||
|
||||
geen idee ik kan dit niet lezen hoor je gebruikt geen hoofdletters punten of kommas en we mogendenkiknogvangeluksprekendatjedespatiebalkweet tevinden
|
#12
|
||||
|
||||
soory erik dan moet je terug naar school gaan dat is en hobbysite .en geen universiteit.
|
#13
|
||||
|
||||
Aha zo olie met roet tussen? Is nogal taai zo, precies heeeeel dikke olie?
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Wat Erik zegt! Inderdaad lastig lezen zo. Maar het startprobleem: 1 timing checken, misschien staat ie iets te laat. 2 spanning op de gloeiers meten, misschien is de gloeizekering door, of relais gammel. 3 check ook of het brandstofsysteem luchtvrij is, van gammele retourslangen ed krijg je ook vreemde problemen! Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |