|
|||
|
|||
problemen met golf 2 gti pf motor
heey mannen
heb een probleempje met me gti ik heb gister de oliefilter olie bougies en luchtfilter vervangen en heb daarna ook een aantal kilometers gereden zonder problemen maar vandaag de auto gepakt en de auto goed warm gereden toen ik effe goed gas met hem heb gegeven begon de auto enorm te tikken en liep niet meer helemaal lekker de auto uitgezet en daarna weer aan maar probleem blijft de motor is 30.000 kilomter geleden volledig gereviseerd iemand een ideee wat het kan zijn groeten daniel |
|
|||
|
|||
Bougie niet goed vast? Als die eruit schiet maakt ook beetje tikkend/ploppend geluid..
|
|||
|
|||
Heb je de goede olie erin?
Ik heb een keer een oliefilter gehad wat geen olie doorliet.. Maar dat merk je na 5 seconden al.. Waar komt het tikken vandaan? En merk je verschil in het gedrag van de auto? Mvg
|
||||
|
||||
Tikken zoals pingelen?
|
|||
|
|||
heb 5 w 40 vol synthetic erin
en het is echt tikken het lijkt de klepstoters iemand een idee wat het kost om die te vervangen gr daniel |
|
||||
|
||||
Motorolie op aanraden van het bedrijf dat hem heeft gereviseerd?
|
|
|||
|
|||
Ik gebruik zelf altijd 10w40. 5W40 staat ook aangegeven maar omdat de auto al wat ouder is en in verband met het leeglopen van de klepstoters, gebruik ik een net wat dikkere olie.
Dit merk je vooral bij een koude start de klepstoters tikken minder lang. Dus ik denk dat het aan je olie ligt.
|
|||
|
|||
dag mensen
heb vandaag de olie en oliefilter alweer vervangen maar nu met 10 w 40 olie maar motor tikt nog steeds en de auto loopt nog steeds rauw net een kever loopt soms ook op 3 cillinders kunnen dat de klepstoters zijn mvg daniel |
|
|||
|
|||
Op 3 cilinders lopen door klepstoters lijkt me stug. Denk toch echt dat je t in het onstekingsgedeelte moet zoeken.
Maar geluiden vanachter de computer beoordelen is nogal lastig hè.
|
||||
|
||||
Maak eens een foto van alle bougies? Misschien kunnen we daar iets uit afleiden. NB.: Hou ze op volgorde, en maak ze pas schoon als je ze weer monteert.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Lijkt me ook een goed plan, en weet je meteen of ze allemaal ook goed vast zaten. Misschien direct ff compressie meten, weet je direct of dat ook ok is.
|
|||
|
|||
zo mensen
het is eindelijk opgelost het was een gesprongen klepstoter de klepstoter was uit elkaar 8 nieuwe erin en de auto loopt weer super groeten daniel |