Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 09-01-2015, 10:34
Roald92 Roald92 is offline
Forum Newbee

Default Volkswagen Golf 3 benzine & temperatuur meter onbetrouwbaar

Hallo Volkswagen rijders,

ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Roald ben 22 jaar en heb pas mijn rijbewijs en ben een trotse eigenaar van een Golf type 3.

ik kocht de auto en er was niks op aan te merken (nog steeds niet eigenlijk hij rijd goed en lekker) er is alleen een nadeel van de een of de andere dag doet mijn benzine meter het niet. voorheen was het alleen de temperatuurmeter maar die doet het nou (soms).

ik heb de tellerbak eruit gehaald en de stekker met wat contact spray in gesprayd maar het heeft niet mogen baten ik hoop dat jullie mij verder zouden kunnen helpen?

overigens wilde ik mijn vlotter ook doormeten zoals gelezen alleen ik weet niet welk van de draden ik moet meten aangezien het een stekker van 4 draden is(zie foto

alvast bedankt voor jullie hulp

Groetjes,

Roald
Reply With Quote
Old 09-01-2015, 11:01
bramvw bramvw is offline
Forum Regular

Dikke bruine draad en dikke rood/gele draad zijn van de brandstofpomp.
Middelste twee dunnere draden zijn van de vlotter.
Reply With Quote
Old 09-01-2015, 11:23
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by bramvw
Dikke bruine draad en dikke rood/gele draad zijn van de brandstofpomp.
Middelste twee dunnere draden zijn van de vlotter.

oke is er ook een bepaalde weerstand wat ik moet meten er zit nog iets van een kwart tank in hoe weet ik dat hij werkt?
Reply With Quote
Old 09-01-2015, 13:19
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Aanvoer retour even los, Stekker eraf, dop ff losdraaien. pomp met vlotter unit er ff uit. Je kan dan vlotter unit losklikken en even weerstand meten als je drijver beweegt.

Ik zeg dit want ik weet zeker aan de foto te zien dat je pomp al eens is vervangen. VW zet namelijk geen slangklemmen met schroef en zeker geen twee verschillende soorten
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Old 09-01-2015, 13:29
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by yuli
Aanvoer retour even los, Stekker eraf, dop ff losdraaien. pomp met vlotter unit er ff uit. Je kan dan vlotter unit losklikken en even weerstand meten als je drijver beweegt.

Ik zeg dit want ik weet zeker aan de foto te zien dat je pomp al eens is vervangen. VW zet namelijk geen slangklemmen met schroef en zeker geen twee verschillende soorten

okeej heel erg bedankt ik zal dit morgen middag meteen even uitproberen (mits het weer een beetje meewerkt)
Reply With Quote
Old 10-01-2015, 13:53
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by yuli

hey ik heb de afvoer toevoer losgekoppeld en de stekker ervanaf gehaald nou krijg ik alleen de deksel niet open is hier misschien een tip of oplossing voor?

en om het probleem uit te sluiten hoe kan ik mijn spanningsstabilisator doormeten wat voor waarde en wat voor eenheid moet ik meten?

en moet dit met contact aan of contact uit ?

Last edited by Roald92 : 10-01-2015 at 14:10.
Reply With Quote
Old 10-01-2015, 18:34
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic

Hamer en schroevendraaier of grote haaksleutel. Met sommige oliefilter los haal gevallen wil het ook wel lukken.Deksel wel even goed schoonmaken, je wil geen zand in je tank.
Brandstofmeter van een Golf3 is stuk of onbetrouwbaar, overigens.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules