#1
|
||||
|
||||
Vraagje : 2Y bak verstevigen ?
Ik ga binnenkort mijn versnellingsbak vervangen. Ik heb al een bak gekocht.
NU las ik ergens dat je die 2y bakken kunt verstevigen met geharde inbusbouten ipv popnagels. Moet ik daarvoor die bak openschroeven ? Moet je de gaten verder uitboren ? Wat voor inbusbouten heb ik daarvoor nodig ? Heb je nieuwe pakkingen nodig ? En heeft dit echt zin ? Last edited by saus : 23-08-2005 at 11:30. |
#2
|
||||
|
||||
Klopt, de klinknagels in het differentieel bedoel je zeker. Daar had ik ook al eens van gehoord, maar weet het fijne hier niet van.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#3
|
|||
|
|||
Goeie vraag, nu nog een goed antwoord...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#4
|
|||
|
|||
bak 2y
Ja klopt......je kan bij de vw dealer een modificatie zet kopen voor je kroonwiel/difrensieel kost ongeveer €50......oude kopnagels uitboren en bouten monteren....kan m ook vastlassen heb ik ook wel eens van gehoord......
|
#5
|
||||
|
||||
als je er mee bezig ben maak ook foto's
|
#6
|
||||
|
||||
Ik heb nog een verstevigde bak liggen. Je moet de popnagels van je kroonwiel uitboren en dan vervangen door bouten. Bak moet er voor uit elkaar en nieuwe pakkingen is aan te raden
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
hoe zit dat bij een g60 bak
Is die al verstevigd orgineel of niet?
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij niet. Zelfs bij een Golf 4 kan het nog voorkomen dat zo'n klinknagel los schiet. Dit las ik nl. in een oude PerformanceVW. Daarin stond een lezer met een Golf 4 met 60.000 mijl op de klok. Hij had hetzelfde probleem. PVW leverde als reactie hevig commentaar op VW, omdat het aldus PVW al vanaf de Golf I een bekend probleem is dat met zeer kleine fabricagekosten te voorkomen is. Ze vermeldden ook dat originele VW-revisiebakken ook van de modificatieset zijn voorzien. |
#9
|
||||
|
||||
bedankt
voor mij ook revisisetje ben toch bezig dus.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#10
|
||||
|
||||
idd ook in een 02A G60 bak zitten er in het kroonwiel/differienteel popnagels, ik heb mijn bak een jaar of 4 geleden via G-force laten reviseren en gelijk versterken door plaatsing van de besproken bouten ipv popnagels.
|
#11
|
||||
|
||||
ja lijkt me wel een strak plan.
Heb ook nieuwe synchomes erin zitten en nieuwe 2de versnelling. tenminste heb ik liggen moet er nog in dus gelijk die boutjes. Kan er geen bbs gepolijste boutjes in hahahaha
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#12
|
||||
|
||||
dit is het nummer van het bouten zetje.... 171 498 088 A
€55,28, kan intussen verhoogd zijn want de nieuwe prijsupdate is er nog niet....
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#13
|
||||
|
||||
Je ziet de bakken van MK4 TDI'tjes die bij rijscholen rijden nog vaak klappen. Nog altijd hetzelfde probleem, inderdaad zeer slecht!!
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
voor een g60 is die anders 114 euro
PFFFFFFFFFF
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#15
|
||||
|
||||
02a 498 088A
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#16
|
||||
|
||||
Voor het uit elkaar halen van die versnellingsbak. Heb ik daarvoor speciaal gereedschap nodig. En waar moet ik op letten ?
Ik heb er namelijk nog nooit 1 uit elkaar gehaald. Eens moet de eerste keer zijn |
#17
|
||||
|
||||
Nr 5. dus : 1 set bevestigingsdelen voor aandrijfas aan differentieel. Artikelnr. : 171 498 088 A 42,35 EUR Maar Iemand ervaring met zo een bak uit elkaar halen ? Moet je gewoon met dopsleutel 13 die 14 moeren losdraaien en kan je em dan uit elkaar nemen. Of moet je inwendig ook met trekkers aan de gang ? |