#1
|
||||
|
||||
Tietenteller blijft hangen
Nou gaat lekker.
Nu blijft de dagteller steeds hangen. Altijd goed gedaan en nu getankt en op nul gezet. Na een paar km-ters rijden zag ik dat ie nog steeds op nul stond.. Dagteller nog een paar keer in gedrukt en toen deed ie het weer. Om even later weer te stoppen. weer paar keer drukken en weer aan gang. Ene keer stopt ie bij 0.9 maar kan ook 40,9km zijn. Alsof het te zwaar word om het 2de getal mee te pakken. Ook al uitelkaar gehaald. En zie dus als ik hem met een boormachine aandrijf dat alles goed werkt maar dat dus bij de 1,9 bijv. het grijze tandwieltje stopt. Is zo iets nog te maken? want volgens mij draait het grijze tandwieltje dus gewoon door over het asje. De totaal stand telt hij er dus ook niet meer bij.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb dit asje toen los gehaald om de titten teller terug te draaien naar mijn km stand van de auto.
Volgens mij zit er een soort verdikking op het asje waar door het tandwieltje klem op de as komt te zitten. Misschien een optie om uit een sloop teller het asje en tandwiel te halen of anders proberen het betreffende tandwiel aan zijn 2 buurmannen vast te lijmen.Verwacht niet dat hier zo veel kracht op komt !!!
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
oke, je ziet wel een spleet ertussen zitten. misschien van die verdikking afgekomen?
Kan dat grijze tandwieltje ook gewoon met mijn vinger ronddraaien. weet niet of dat hoort?? Lijmen zie ik niet zo zitten. Anders een donor vinden idd. Hoe haal je het klokje werk verder uit elkaar? geprobeerd de wijzer eraf te halen maar bang dat ik het kapot maak
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Wijzer er niet af nemen, as geijkt en gaat gegaradeerd stuk. Echt niet aan beginnen. Die grijz wieltjes horen ook los te draaien over de as. Probleem zit vast ergens ander. Beetje WD-40 gebruiken, met de nadruk op beetje. Anders zou ik het zo ook niet weten...
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Is voor mij ook al een tijdje geleden en het staat me ook nie helemaal meer bij Maar als je maar 1 tandwieltje kan draaien en de andere niet ? Zit het toch richting n het asje ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
De grijze tandwieltjes moeten vrij kunnen draaien, los van elkaar, met zo weinig mogelijk speling en vooral zo weinig mogelijk weerstand. WD40 of olie helpt niet, er is sprake van slijtage of vervuiling. Uit elkaar halen en schoonmaken kan misschien helpen, evt. een beetje PTFE-spray op het asje ook, maar demonteren is vrij riskant...
|
#8
|
|||
|
|||
het wormwieltje achteraan zit daar speling op?
Als die een beetje (te veel) op en neer durft gaan zal die ook niet meer doortellen
__________________
'70's Golf fährt man nicht, Golf spielt man |
#9
|
||||
|
||||
die kleine witte?
zal ook wat wd40 proberen.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |