|
|||
|
|||
Golf 2 start+relanti probleem
Hallo,
het gaat hier over een golf 2 1.3 benzine van voor 1988 zonder choke. Koud start hij goed, maar blijft hij niet draaien, van zodra hij start moet ik gas geven anders valt hij direct uit. Eenmaal warm blijft ie goed draaien maar misschien zelfs iets te hoog. Als hij warm is en ik laat hem bijvoorbeeld een kwartiertje staan start hij heel erg moeilijk, dan duurt het echt lang voor hij aanslaat maar blijft hij wel gewoon draaien. Als ik de motor maar heel kort stil leg voor bv te tanken is er geen probleem. Wie kan mij vertellen wat het probleem is en wat ik kan doen? Ik dacht sowieso al eens nieuwe bougies te steken en de carbu eens uit te kuisen. Maar ik had het graag zeker geweten voor ik vanalles begin te proberen. Alvast bedankt, Rubin |
|
||||
|
||||
Wat is "relanti" ??
|
|
||||
|
||||
Draaien, stationair denk ik.
Je weet, er van uitgaande dat je een MH motor hebt) dat je op contact het gas 1 keer vol in moet trappen om de koudregeling "aan" te zetten? Als je de kans hebt, laat de uitlaatgassen eens meten.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 11-10-2014 at 16:51. |
|
|||
|
|||
Quote:
Relanti is inderdaad stationar toerental, sorry voor mijn belgisch woordgebreuk En neen dat wist ik niet, dus contact aanzetten, gas 1x helemaal induwen en dan starten? Maar gaat dat het verschil maken? |
|
||||
|
||||
Ja. Dan activeer je de choke zeg maar.
Belgisch taalgebruik vind ik wel grappig, soms wel nadenken
|
|||
|
|||
Quote:
Aha super, dat moet ik eens proberen. Gas wel lossen bij het starten dan? Ik probeer dit morgen en laat nog iets weten! Haha dat zal wel, omgekeerd ook |
|
||||
|
||||
Yup. Op contact, gas in, gas los, starten. Staat ook in de handleiding.
|
|||
|
|||
Quote:
En het werkte effectief bij koude start! bleef mooi draaien rond de 1000 tr/min. De handleiding heb ik jammer genoeg niet. En wat als hij warm is en na een kwartiertje terug wil starten? Hetzelfde toepassen? Edit: het helpt goed voor het starten, maar eenmaal dat ik aan het rijden ben en stil sta voor een rood licht ofzo valt hij wel weer gewoon uit.. Last edited by rubinvu : 12-10-2014 at 14:49. |