#1
|
|||
|
|||
Mijn 82er hobby golf (1.5>1.8t)
Paar maanden geleden een golf 1.5 automaat gekocht.
Uit 1982, een pre, aangezien ie dan net zo oud als de eigenaar Redelijk nette auto, praktisch geen roest en een nog zeer net interieur. Motorisch dikke k*t, 1.6 met carb die het merendeel liep als een natte krant. Dan maar een swap Dus een complete octavia 1.8t gekocht, met een oettinger chip , dus eerst pks genoeg. Het is een agu , dus met gaskabel en vrij weinig sensoren. Octavia motor eruit halen was aanzienlijk meer werk dan het blok uit de golf Het scheelt dat je zo met de feestdagen redelijk wat extra tijd ter beschikking hebt Heb nu het 1.8t blok kaal en voor de auto liggen zodat ik in het nieuwe jaar weer vrolijk verder kan. Ik heb de bedoeling om hem net als johan-k met de oem motor steunen te monteren, lijkt mij toch wat steviger. Aangezien ik de complete kabelboom incl sleutels heb, denk ik dat ik de draadboom wel aan de auto aan kan passen , maar eventueel laat ik de start blokkering er uit schrijven. Verder moet ik de aandrijfassen nog even uitzoeken. Had eigenlijk het idee om de complete fusees incl 5x100 naven en remmen vd octavia te gebruiken, maar of dat kan zullen we zien. Hopelijk schiet het allemaal een beetje op aangezien ik er volgend zomer mn daily van wil maken , en mn japanse projecten helemaal niet op schieten Grtz arnout p.s. het oude blok en automaat (schakelde prima) is te koop voor weinig. P.M. voor interesse. |
#2
|
|||
|
|||
Mooi project! Gewoon de agu boom aansluiten op. Je mk1 kast ff 1 relais er bij pluggen en de rest op de stekker aansluiten.
Startblokkering er ff uit halen en toerental signaal versterker er tusse plaatsen. Ik kan je overal mee van dienst zijn pb maar bij intresse vr gr stefan
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#3
|
||||
|
||||
Leuk project!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Knap project
__________________
my daily : Mk7 golf tsi R line (daily) Mk3 golf gti 16v ABF (weekend) |
#5
|
|||
|
|||
Thanks
@pewi, ik vind zelf auto elektro het mooist dus ik ga het eerst zelf bekijken, Maar ik hou je in mn achterhoofd natuurlijk |
#6
|
|||
|
|||
Tuurlijk snap ik geen probleem. Wat je zelf kunt mooi zelf doen.
Het was ook meer de tip dat het perfect kan draaien op jou golf 1 zekeringkast. Nadat de startblokkering verwijderd is uiteraard. En toerenteller zal zo niet gaan werken gezien de agu ecu maar 5 volt signaal geeft.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#7
|
||||
|
||||
Welk onderstel zit er eigelijk onder zo een octavia is dat op basis van een golf 4 ?
__________________
my daily : Mk7 golf tsi R line (daily) Mk3 golf gti 16v ABF (weekend) |
#8
|
|||
|
|||
Bodemplaat en onderstel/remmen is zo ver ik kan zien gewoon een golf iv kopie.
Voor fusee's moet ik even over nadenken aangezien de golf 1 met 2 bouten vast zit en de octavia zit over de schokdemper geschoven. |
#9
|
|||
|
|||
Vandaag de motor er los in gehangen om eens te kijken.
Linkerkant komt allemaal goed qua oem steun. Maar de rechter moet ik nog even over brainstormen. De langsbalken in de octavia zitten zon 5 cm lager , wat qua linker steun mooi uit komt. Helaas komt de rechter dus 5 cm te kort. Misschien dat daar een oem steun voor te vinden is. De motor lijkt zo in eerste instantie redelijk netjes uit te lijnen. |
#10
|
||||
|
||||
goed bezig lijkt mooi zo .
mis effe je asse eraan zetten ,mis kun je wat heen en weer , dat dan beter uitkomt , verder goedbezig ,
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#11
|
||||
|
||||
Goed bezig
en mooie ombouw Greetz DC |
#12
|
||||
|
||||
Zijn toch steunen van epytec (oa) zodat de bak op je standaard golf 1 steun past?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#13
|
|||
|
|||
yup, maar ik wou oem steunen gebruiken.
|
#14
|
|||
|
|||
Kijk is in mijn mk1 r32 topic. Hier liep ik ook tegen aan. Kun je zien hoe ik het heb opgelost.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#15
|
|||
|
|||
http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=golf+1.1
Hier hoe ik ben begonnen ergens verderop in topic zul je hem afgewerkt zien
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#16
|
|||
|
|||
hmm ja dat lijkt me de beste oplossing, en dan onder een korte bout gebruiken en via met een inbus via het gat/schroefdraad vast draaien. thanks. |
#17
|
|||
|
|||
Ik heb de u op allu steun vast geschroefd en toen vast gelast. De bovenste u 2 grote moeren in vast gelast.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#18
|
||||
|
||||
Mooi project dit, deze hou ik in de gaten succes met je ombouw.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |