#1
|
|||
|
|||
Vr6 AAA motorblok .
Ik vraag me af,
Een 2.8 AAA motorblok 174pk standaard, Wat kan ik daarmee doen om hem op te krikken naar 200pk? Ik zie heel veel verschillende verhalen en alles maar ik wil graag goede dingen weten. Chip ? Spaghetti? Compleet andere uitlaat Inlaat veranderen? Wie kan mij vertellen hoe of wat zonder turbo's en Nokkenas te vervangen of plaatsen etc Bedankt.
__________________
Golf 3 2.0 gti 8v |
#2
|
||||
|
||||
Denk dat je voor die 200pk toch al snel andere nokkenassen moet gaan plaatsen.
Met alleen een goede uitlaat en chip zal het krap worden om die 200pk te halen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb een AAA gehad.
Opgeboord naar 2.9. Schrick nokkenassen met verstelbare tandwielen. Bewerkte kop + inlaat. Gebalanceerd onderblok. Spaghetti met 76mm uitlaat. Deed 225pk. |
#4
|
||||
|
||||
Die van mij:
Gasklep Nokkenassen Spaghetti Chip Doet volgens de vorige eigenaar en ook volgens mijzelf rond de 200-210 pk |
#5
|
||||
|
||||
Is oude meuk, meeste VR6 blokken die aangeboden worden zijn aan revisie toe.
76mm uitlaat zonder drukvulling zou ik niet doen, spagettie levert weinig op.Opboren naar 2.9, is 1mm grotere boring, maar dan heb je in iedere geval nieuwe zuigers en zuigerveren. Wat dub detail daar even aangeeft , kost je duizenden euro's. Koop gewoon een 1.8T als je goedkoop meer vermogen wilt. |
#6
|
|||
|
|||
Gewoon v6 24v inhangen 204 pk standaard. We hebben er nog wel 1 1000 euro 148dkm donor bekend.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Denk ik ook....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Kan wel oude meuk zijn maar tegen het geluid kan zo'n "moderne" 1.8t never nooit op. |
#9
|
||||
|
||||
Kan niks anders dan je gelijk geven qua geluid met de vr6.
Maar voor mij geldt meer de volgende stelregel voor een vr6 tov 1.8T: Mooi geluid met exorbitant verbruik ,dus dan toch liever veel PK`s met weinig soelaas zeg maar. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten om een beetje prik uit zo`n vr motor te halen. Maar goed dat is mijn mening.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#10
|
||||
|
||||
Klopt helemaal, pk's hebben ze niet en voor een goede turbo ombouw ben je schrikbarend veel geld kwijt.
Wil je pk's pak je n 1.8. Persoonlijk vind ik de +- 200pk die de mijne levert meer dan genoeg. |
#11
|
|||
|
|||
Voorlopig even rustig aan, wel zou ik graag tips willen weten van
Iemand die ECHT goed een kettingrevisie kan doen, Want die heeft die van mij nodig Mvg
__________________
Golf 3 2.0 gti 8v |
#12
|
||||
|
||||
ATi op VR6 Club Holland kan je wel tips geven. De man droomt VR6.
|
#13
|
||||
|
||||
Voor die kettingrevisie zou ik eerst gaan kijken hoeveel compressie de motor nog heeft
Betreft het een net gereviseerd exemplaar, dan is het te overwegen, maar moet je inderdaad fors investeren. Bij een ongereviseerd exemplaar zou ik er al niet meer aan beginnen. Maar het geluid van die VR6...... Heb er zelf 2 en blijf me erover verbazen |
#14
|
||||
|
||||
Een net gereviseerd exemplaar, mag toch aannemen dat de ketting dan meegenomen is. Compressietest is leuk om te zien of er iets mis is door bv grote onderlinge verschillen. Ik had 11 a 12 bar op alle cilinders en een olieverbruik van 1 liter op de 1000 a 1500 km. Cilinders worden onder in ovaal, zie je niet met compressie test.
|