#1
|
|||
|
|||
VW motorsport stijl verdringer?
http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?t=24468
Ik kwam bovenstaand topic tegen, en vond het nogal een gedurfde bewerking. Volgens de beschreven testen haalt hij goede resultaten hiermee. Wat denken jullie van zo'n bewerking? En dan met name de aanpassing aan de verdringer. Wat is eigenlijk het voordeel van de grotere hoek bij de inlaat? |
#4
|
|||
|
|||
Oke, wat betekend dat? Ik kom in zijn geheel niet meer op www.g-laderseite.de
|
#5
|
||||
|
||||
Bij mij doet hij t wel, maar wat ik niet snap is dat bij het gedeelte waar de de hoek veranderen ze de lader 'stiften' en dichtsmeren met 2K lijm oid.. dat kan toch gewoon gelast worden en na bewerkt worden?
Spul zal ook wel gebalanceerd moeten worden enz.. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
De verdringer kunnen ze niet zomaar lassen, het is niet eens duidelijk welke legering het is. De helften zou wel nog mogelijk zijn maar het nabewerken is bijna niet te doen.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#7
|
||||
|
||||
Maar zou t heel blijven zo? Als zon lijm propje loslaat heb je kans dat hij in de soep draait. T wordt daar aardig warm en ook weer koud en wat centrifugaal krachten nog erbovenop...
|
#8
|
|||
|
|||
Ik denk eigenlijk dat de centrifugaalkrachten wel meevallen omdat de verdringen excentrisch beweegt, zelfde geld voor onballans, echt in balans is het al niet door de excentrische beweging
|
#9
|
|||
|
|||
En de verdringer zelf is al zo fragiel dat die lijm/epoxy misschien wel sterker is dan de verdringer zelf
|
#10
|
|||
|
|||
Maar waarom is de inlaatzijde van de verdringer onder een grotere hoek gezaagd? Wat is het nut hiervan?
|
#11
|
|||
|
|||
Goeie vraag maar zou je dat niet beter aan die Duitser kunnen stellen?
|
#12
|
|||
|
|||
Geprobeerd te registreren, maar nog niet gelukt. Hij zegt bij zijn inleiding het volgende:
Hallo.* Ein sehr guter Freund von mir, mit welchem ich des öfteren am Basteln bin, hatte die Idee, einen G40 Lader/Verdränger mit den Bekannten G60 VWM Lader/Verdränger Konturen zu versehen. Was bedeutet, den Winkel der Verdrängerwände am Ansaugbereich zu erhöhen und so einen höheren Luftmengengehalt zu fördern. Hij wil op deze manier meer Luftmengengehalt krijgen. Wat betekend dat, en hoe zou dat dan precies moeten werken? Lijkt mij dat door die hoeken groter te maken, dat de kamers die tijdens het verdringen gevormd worden alleen maar kleiner worden, maar het tegendeel is blijkbaar waar. |
#13
|
|||
|
|||
Zou het niet te maken hebben dat de rechte lijn korter is en dus over die breedte minder lucht kan pakken? Door hem scheef te zagen wordt die lijn langer en heb je meer breedte en dus meer te comprimeren lucht.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#14
|
||||
|
||||
Hoe groter de doorlaat, des te meer lucht er door heen kan. Dus ze passen de hoek aan, om een grotere doorlaat te krijgen.
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
Beetje onzinnige bewerkingen zie ik daar terug.
De spijlen van de uitlaat verwijderen, het afronden van de ster. Onnodig. De hoek van de verdringer aanpassen. Onnodig. Misschien dat het op een heel erg getuned 16V motor helpt maar ik weet uit ervaring dat het op een 8V motor absoluut geen zin heeft. Normaal flowen, de uitlaat ster, de verdringerpoortjes en het omloopkanaal is meer dan zat voor 90% van de motoren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Kan je ook eens toelichten waarom dit dan geen nut heeft? VWM zal het niet voor niets hebben gedaan, en SLS biedt het ook aan in hun bewerkingen. http://www.slstuning.de/g-lader/modifikation/ Ik zit ondertussen op de site van maxrpm.de te kijken naar hun G45 bewerking. Lees ik nou goed dat je voor 1000 Euro een G45 bewerkte + RS bewerkt + gereviseerde G-lader hebt? Is dat niet een koopje? http://www.maxrpm.de/RS-G45-Lader-c...-with-our-parts Wat denken jullie van deze bewerking? De laderhelften worden 5 mm verder bewerkt, en een G60 verdringer wordt ingekort. Op deze manier heb je natuurlijk wel weer een frisse lader die totaal niet ingelopen is. |
#17
|
||||
|
||||
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=57055
Lees dit even goed door, de heren van maxrpm en roetelle hebben mooie ideeën maar dit blijkt slechts ten dele werkelijkheid... En nog even het hoe en waarom van de schuine kanten aan de vw-motorsport verdringer; Quote:
Het topic waar dit uitkomt gaat over allerlei ontwikkelingen, verderop wordt het interessant als Ruud zich er mee gaat bemoeien
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Last edited by Audi1981 : 05-09-2014 at 09:54. |
#18
|
|||
|
|||
Ja, dat topic schoot mij ook net te binnen, ik zal er eens goed doorheen spitten. Dan mag deze wel dicht denk ik.
|
#19
|
||||
|
||||
De VWmotorsport lader is heel anders dan de gewone G60 lader.
Op mijn motor had ik destijds de lader maximaal bewerkt, dan ook echt maximaal. Maar de verdringer hoek aanpassen heeft geen zin. De 8V G60 kop ook al is deze maximaal bewerkt flowed niet meer boven 4500rpm. De lader bouwt daarna alleen nog maar druk op tegen de kleppen en de flow blijft achter. Lang verhaal kort gemaakt. Voordat je echt in het bereik komt dat je een lader als een g65 oid nodig hebt, zul je wel een 16V of 20V kop nodig hebben. Mijn oude G60 8V haalde 296pk/321nm. Best veel toe der tijd, de bottleneck in de motor de kop. Niet de lader met 63mm poelie. Hieronder een nieuwe lader, bewerkt voordat deze gebruikt kon worden. Meer bewerking is niet nodig.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |