#1
|
||||
|
||||
Golf II G60 1990 editon one
Hallo,
Na een golf II 1.6D 1991, golf I GTI 1983, golf I GTD 1983, heb ik na lange tijd zonder vw gereden te hebben onlangs een golf II G60 gekocht. De bedoeling is om de wagen terug in orde te zetten zodat ik er af en toe is mee kan rondtoeren. De motor had toen ik hem kocht een 68mm poelie en een chip. Het uitlaatspruitstuk was ook vervangen door een 4in1, verder waren alle dempers leegehaald. Al de rest van de wagen lijkt zo goed als origineel te zijn. 1ste werk was het vervangen van distributieriem, Glader riem en multiriem. Daarbij ontdekt dat er een assymetrische Schrick nokkenas (00140168102) inzat. Gelijk maar een verstelbaar nokkenastandwiel gemonteerd omdat de distributie timing niet meer uitkwam. Ook thermostaat, koelwater, olie en oliefilter zijn vervangen. Compressietest zag er ook goed uit (alle cilinders 9bar, met koude motor) Als 2de werk heb ik terug een originele uitlaat (bosal) gemonteerd alsook een nieuwe lambda sonde. Wat staat er nog op de planning: -Bekabeling motorruimte herstellen (zowel motor als verlichting) -Bekabeling injectoren herstellen (door hitte is de isolatie overal gescheurd) -Bekabeling aan zekering kast herstellen (aftermarket alarm gemonteerd op de aftermarket manier) -Injectoren laten reinigen en testen -Originele G lader poelie + chip monteren -Radiator vervangen (lekt een beetje water aan flens) -Rubber brandstofslangen in motorruimte vervangen (verduurd) Hieronder enkele foto's van de auto. Last edited by Roundup : 05-10-2014 at 21:07. |
#2
|
||||
|
||||
mooie Golf 2
|
#3
|
||||
|
||||
mooie aanwinst!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#4
|
||||
|
||||
Lekker hoor!
|
#5
|
|||
|
|||
Mooie auto!
__________________
Jubi Mk3 |
#6
|
||||
|
||||
Mooie wagen, houden zo, mss een beetje lager.....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#7
|
|||
|
|||
Komt hij uit NL? Hij lijkt exact op een oude van mij.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Hij komt inderdaad uit Nederland. Aan wat herken je hem dan juist? |
#9
|
||||
|
||||
Zondag en vandaag even verder gedaan aan de G60.
Bij het testen van alle elektrische onderdelen van de motor had ik gemerkt dat er van veel kabels het koper bloot lag. Ik denk zowat aan alle sensoren, massa's en vooral ook aan de injector kabelboom. Injector kabelboom lag ook in kortsluiting want bij het uitmeten kreeg ik 0 ohm ipv 5ohm. Toch draaide de motor nog redelijk goed, ik zou denken dat hij niet meer zou starten omdat de injectoren niet worden aangestuurd?? Kabelboom demonteren ging niet of moeilijk zonder de benzinerail en injectoren te demonteren dus heb ik de injectoren maar opgestuurd om te reinigen en te testen. Stuk van oude injector kabelboom: De nieuwe die ik gemaakt heb: Feul rail en injectoren: |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Hij zou inderdaad een beetje lager mogen en liefst ook met bbs rm velgen. Eerst alles mechanisch 100% in orde zetten en daarna zal de schroefset wel volgen ;-) |
#11
|
||||
|
||||
Mooi apparaat zeg! Zou zelf voor andere velgen gaan, Schmidt's of iets dergelijks. Succes in ieder geval!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#12
|
||||
|
||||
Gisteren de nieuwe radiator gaan ophalen met de bedoeling om hem vandaag te monteren.
Nu is hij blijkbaar groter dan de originele en kan mijn intercooler er niet meer omheen. Weet iemand waar ze wel het juiste model verkopen? De originele vw nummer is 191121253AL, maar is niet meer te krijgen bij VW. |
#13
|
||||
|
||||
Zo te zien heb je er nu 1 van een corrado.
|
#14
|
||||
|
||||
Eindelijk een radiator gevonden met de juiste afmetingen van Van Wezel. Injectoren zijn ondertussen ook gereinigd en terug gemonteerd.
Water en olietemperatuur blijven nu ook rond de 97°. daarvoor durfde de olietemperatuur in stationair oplopen tot 102°. Oude radiator was inwendig wat verstopt denk ik. Vandaag ook de onsteking afgesteld op 6° voor BDP (olietemp 95° en blauwe stekker afgekoppeld). Motor draait goed, maar het uitlaatspruitstuk word zeer snel zeer warm. Als ik de motor na enkele minuten stil leg, tikt het uitlaatspruitstuk al van de warmte. Is dit normaal? Wat me ook opgevallen is, is dat ik geen onderdruk heb op mijn VDO meter op stationair toerental. Als ik een beetje gas geef gaat deze wel naar -0.6bar? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben een poos op zoek geweest naar deze 570mm radiateur en is alleen nog leverbaar bij van Wezel idd. Echter paste deze voor geen meter en heb ik hem weer terug gebracht en heb nu een aluminium radiateur op maat gemaakt. Echter gebruikte ik de G60 intercooler van Wagner en ben benieuwd of deze radiateur er bij jou wel netjes in past. Zou je dit even kunnen laten weten als je zo ver bent ? MVG, Wilco |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Wilco, Heb wel wat moeten aanpassen aan de radiator. Ik heb het linkse bevestigingspunt (onderaan) eraf geslepen en het originele overgezet (met klinknagels zoals origineel, gaten zaten ook in de van wezel radiator). Ook bovenaan heb ik het linkse bevestigingspunt van de originele radiator over gezet. De originele intercooler is op de 2 bovenste bevestigingspunten van de radiator gevezen. Echter de Van Wezel radiator heeft 4 bevestingspunten, de onderste heb ik er ook afgeslepen. Daarna alles gemonteerd, maar paste niet zoals de originele. De intercooler en radiator paste onderaan in de originele bevestingspunten(gaten in subframe) maar bovenaan heb ik de rubbersteuntjes moeten bijplooien + verlengen. De radiator stond bovenaan iets meer naar links in zijn geheel. Ik hoop dat je eraan uit kunt, anders hoor ik het wel. |
#17
|
||||
|
||||
Met bovengenoemde aanpassingen paste deze radiateur bij mij ook prima icm originele mk2 g60 ic. Succes met je project, altijd leuk een g60.
|
#18
|
||||
|
||||
Heb vandaag mijn G lader gedemonteerd en eens opgedaan. Lader is in 2009 door Ruud gereviseerd. (15.000km geleden)
De hoofdas is ingelopen. Het lager (binnenkant) van de hulpas draait rond in de behuizing ipv de hulpas in het lager, zie video onderaan. De groeven waar de dichtingslijsten inlopen zijn aan 2 uiteinde een heel klein beetje gebarsten (verdringer). Verdringer is op 1 uiteinde al eens hersteld geweest en de dichtlijst is ingekort. De bodem van de verdringer is aan 1 zijde ook ingelopen oneffen. De inlaathelft heeft thv de hulpas ook wat schade opgelopen. De dichtingslijsten zijn 3.8mm hoog De lader zelf heeft op de meetste plaatsen een diepte van 59.9 en op sommige op de kop 60mm. Misschien dat iemand met kennis van zaken de foto's ook nog eens kan bekijken en wat tips kan geven wat nog kan hersteld worden en wat moet vervangen worden. Lager hulpas draait rond in behuizing Grtz, Stefaan Last edited by Roundup : 26-11-2014 at 13:14. |
#19
|
||||
|
||||
Goed bezig!
__________________
Bright Blue G60 |
#20
|
||||
|
||||
De maten liggen inderdaad iets dieper dan orgineel,maar nog niet zo diep dat je je zorgen hoeft te maken. De lijsten in deze verdringer zijn er een keer uitgelopen en hersteld. De dichtlijst is hierdoor iets korter maar dat zal voor de werking en prestaties niets uitmaken. Op 1 foto zie ik een plekje aan de zijkant van het opstaande kantje,dit is naar mijn idee gekomen doordat er iets in de lader heeft gezeten. De hoogte van de dichtlijsten is nog gewoon perfect. Hoofdas is inderdaad wat ingelopen,ik kan alleen niet goed zien hoe diep.
|