Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-08-2005, 14:23
Boudewijn Boudewijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default Lichtmetalen velgen spuiten, welke grondverf?

Ik ben bezig met het verwijderen van de oude originele verflaag van mijn 13" 7j/8j ATS Classic velgen. Deze velgen zijn aan een grondige opknapbeurt toe vandaar dat ik met Gamma afbijt alle lagen verf aan het verwijderen ben (lekker klusje). Ik heb begrepen dat de velgen gespoten moeten zijn voordat ik de randen ga polijsten.
Mijn vraag is nu welke soort grondlaag moet ik voor deze velgen gebruiken als goede onderlaag voor de uiteindelijke zwarte eindlaag? Heeft iemand tips?

Groeten Boudewijn Blok
Reply With Quote
  #2  
Old 18-08-2005, 16:09
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Default

spuitbus motip grondverf das voldoende om als ondergrond voor de zwarte aflak te spuiten...
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #3  
Old 18-08-2005, 16:49
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Boudewijn
Ik heb begrepen dat de velgen gespoten moeten zijn voordat ik de randen ga polijsten.


Groeten Boudewijn Blok


waarom niet eerst polijsten dan?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-08-2005, 16:50
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Default

dan moet je al je polijst werk af gaan zitten plakken als je je velgen gaat spuiten
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #5  
Old 18-08-2005, 16:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

ben nu m`n randen aan `t polijsten, mocht ik er wat overheen nevelen... schuur ik het weer lichtjes op met p1000 waterproof en haal de borstel er weer overheen

als je later gaat polijsten, heb je meer kans om met je schuurpapiertje over de gespoten delen heen te gaan?
Reply With Quote
  #6  
Old 18-08-2005, 16:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

oja.... ik ga ook de primer van motip gebruiken....
en daarna..... matzwart van motip....
Reply With Quote
  #7  
Old 18-08-2005, 17:14
Boudewijn Boudewijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default

Waarom niet eerst polijst en daarna spuiten?

Ik ben bang dat wanneer ik de velg eerst polijst de "overgangsrand" tussen gepolijst en ongepolijst toch te glad gaat worden waardooor de lak niet goed houdt. En vervolgens weer gaat bladeren.

Wat ik nu eerst ga doen is het uitschuren van de corrosie plekken samen met de lichte beschadigingen en het fijn schuren (waterproof) van het te polijsten opppervlak. Daarna was ik van plan om de grondlaag te spuiten en daaroverheen de eindlak namelijk hoogglans zwart.

De zwarte eindlak heb ik besteld bij de "heiligschennis modus aan" FORD-dealer "Heiligschennis modus uit" waar ik werk. Deze verf (net als de spuitbusjes die je bij de VW dealer kunt bestellen) hebben namelijk een veel hoger glans effect dan de motip spuitbussen. Ook de blanke lak uit deze spuitbussen heeft een diepe glans.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-08-2005, 20:15
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by René
oja.... ik ga ook de primer van motip gebruiken....
en daarna..... matzwart van motip....


gewoon oranje lullo... dat zou je, en dat zul je...


verder heb ik nergens verstand van...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #9  
Old 18-08-2005, 21:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
gewoon oranje lullo... dat zou je, en dat zul je...


verder heb ik nergens verstand van...


tralalalalaaa



zit wel wat in trouwens Boudewijn,.. dat de rand te glad is..
nja... die ruw ik wel weer ff op
Reply With Quote
  #10  
Old 18-08-2005, 21:48
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Er was toch speciale alu-primer?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #11  
Old 19-08-2005, 11:26
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Ik heb trouwens mijn porkers eerst de rand gepolijst, die netjes afgeplakt met ducktape, en toen de harten ge-parel-straald.... Maar ATS Classic zijn door die opstaande randjes veel makkelijker te schuren en polijsten zonder dat je de verf beschadigd... dus das een voordeel denk ik, en dan is idd de volgorde van eerst spuiten beter denk ik... Maar voor alleen randjes lijkt me andersom wel zo makkelijk... want als je met de polijstborstel weer op de verf gaat krijg je daar weer andere glans, of je polijst het uiteindelijk zelfs weg...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum