#1
|
|||
|
|||
Lichtmetalen velgen spuiten, welke grondverf?
Ik ben bezig met het verwijderen van de oude originele verflaag van mijn 13" 7j/8j ATS Classic velgen. Deze velgen zijn aan een grondige opknapbeurt toe vandaar dat ik met Gamma afbijt alle lagen verf aan het verwijderen ben (lekker klusje). Ik heb begrepen dat de velgen gespoten moeten zijn voordat ik de randen ga polijsten.
Mijn vraag is nu welke soort grondlaag moet ik voor deze velgen gebruiken als goede onderlaag voor de uiteindelijke zwarte eindlaag? Heeft iemand tips? Groeten Boudewijn Blok |
#2
|
||||
|
||||
spuitbus motip grondverf das voldoende om als ondergrond voor de zwarte aflak te spuiten...
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
waarom niet eerst polijsten dan? |
#4
|
||||
|
||||
dan moet je al je polijst werk af gaan zitten plakken als je je velgen gaat spuiten
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#5
|
||||
|
||||
ben nu m`n randen aan `t polijsten, mocht ik er wat overheen nevelen... schuur ik het weer lichtjes op met p1000 waterproof en haal de borstel er weer overheen
als je later gaat polijsten, heb je meer kans om met je schuurpapiertje over de gespoten delen heen te gaan? |
#6
|
||||
|
||||
oja.... ik ga ook de primer van motip gebruiken....
en daarna..... matzwart van motip.... |
#7
|
|||
|
|||
Waarom niet eerst polijst en daarna spuiten?
Ik ben bang dat wanneer ik de velg eerst polijst de "overgangsrand" tussen gepolijst en ongepolijst toch te glad gaat worden waardooor de lak niet goed houdt. En vervolgens weer gaat bladeren. Wat ik nu eerst ga doen is het uitschuren van de corrosie plekken samen met de lichte beschadigingen en het fijn schuren (waterproof) van het te polijsten opppervlak. Daarna was ik van plan om de grondlaag te spuiten en daaroverheen de eindlak namelijk hoogglans zwart. De zwarte eindlak heb ik besteld bij de "heiligschennis modus aan" FORD-dealer "Heiligschennis modus uit" waar ik werk. Deze verf (net als de spuitbusjes die je bij de VW dealer kunt bestellen) hebben namelijk een veel hoger glans effect dan de motip spuitbussen. Ook de blanke lak uit deze spuitbussen heeft een diepe glans. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
gewoon oranje lullo... dat zou je, en dat zul je... verder heb ik nergens verstand van...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
tralalalalaaa zit wel wat in trouwens Boudewijn,.. dat de rand te glad is.. nja... die ruw ik wel weer ff op |
#10
|
|||
|
|||
Er was toch speciale alu-primer?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb trouwens mijn porkers eerst de rand gepolijst, die netjes afgeplakt met ducktape, en toen de harten ge-parel-straald.... Maar ATS Classic zijn door die opstaande randjes veel makkelijker te schuren en polijsten zonder dat je de verf beschadigd... dus das een voordeel denk ik, en dan is idd de volgorde van eerst spuiten beter denk ik... Maar voor alleen randjes lijkt me andersom wel zo makkelijk... want als je met de polijstborstel weer op de verf gaat krijg je daar weer andere glans, of je polijst het uiteindelijk zelfs weg...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |