Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-09-2016, 18:29
hakanpower hakanpower is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 2
Default ibiza cupra 1.8T 20vt, golf mk1/2 swap

Weet niet zeker of ik in het goede subforum zit, zo niet mag het verplaatst worden.

Ik bezit momenteel een ibiza 6k2 cupra 1.8T 20vt met 231pk en 355nm.

Met de auto is verder niets mis, maar zou er graag een MK1 golf 1.8 20vt turbo van maken.

Nu open ik dit topic omdat mijn kennis in vag beperkt is ik heb hiervoor voornamelijk bmw gereden.

Ik ben hier om alles op een rijtje te zetten, mijn huiswerk te doen en om alles overzichtelijk te hebben.

Nu weet ik dat als ik voor een mk1 ga ik:

1.5 of hoger model moet nemen ivm motorsteunen.
En dat de carroserie niet versterkt hoeft te worden.

Kabelboom moet aanpassen voor de mk1

Uitlaat aanpassen (dat is geen probleem)

Ik heb wel een aantal vragen nog:

Past de versnellings bak? En wat heb ik nodig het te laten passen?

De ibiza cupra is 4x100 wat kan ik allemaal overzetten? Ophanging? Remmen? Schroefset? Stabistangen? Ect ect

Schakelmechanisme, wat te gebruiken of hoe pas te maken.

Hoe zit het met de koppeling?

Hoe zit het met de downpipe? Moet die custom gemaakt worden.

Waar moet ik nog meer rekening mee houden.

Zoals ik al zei lees ik veel in andere topics maar hev nog heel wat vragen. Motor eruit en 20vt erin zal niet zo een probleem zijn. Alleen alles erom heen, aansluiten en werkend krijgen is een ander verhaal.

Zelf twijfel ik nog tussen een golf mk1 2 deurs of een mk1 cabrio.

Mk2 kan een optie worden maar liever een mk1
Reply With Quote
  #2  
Old 25-09-2016, 20:39
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Setje motor steunen 02j en distributie zeide.
16v spanrol.
Cabrio assen 100mm
Downpipe custom made.
Opel movano ic
Custom ic buizen.
Kabelboom op maat.
Startblokkering verwijderen.
toerental signaal versterker.
ibiza cupra radiateur.
12 inch spal fan
Brandstof pomp.
opvoerpomp.
T4 hevel
Cupra koppeling kabel
Misschien nog wat kleine dingetjes
ma dit is het in grote lijnen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-09-2016, 09:19
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ombouw naar een mk2 is wel een stuk makkelijker/goedkoper, alles wat aan de voorkant zit kan je er zo onder bouten (subframe, onderstel, etc)
Reply With Quote
  #4  
Old 29-09-2016, 10:35
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Quote:
Originally Posted by hakanpower
1.5 of hoger model moet nemen ivm motorsteunen.
En dat de carroserie niet versterkt hoeft te worden.


Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als je van plan bent om geen gas te geven of te rijden als een oma dan is het prima.

Vanaf 120 pk op de voorste motorsteun van golf 1 kan al problemen geven..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #5  
Old 29-09-2016, 15:57
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als je van plan bent om geen gas te geven of te rijden als een oma dan is het prima.

Vanaf 120 pk op de voorste motorsteun van golf 1 kan al problemen geven..


Ik heb ook een 20vt in mijn mk1 maar ik heb nog geen problemen. Denk ik..

Hoe te verstevigen dan Yuli? Rolkooi? Of strut bars en veerpootbruggen boven en onder?
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #6  
Old 29-09-2016, 21:07
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Veerpootbrug. En stang tussen de draagarmen lijkt me wel de basis!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum