#1
|
|||
|
|||
ibiza cupra 1.8T 20vt, golf mk1/2 swap
Weet niet zeker of ik in het goede subforum zit, zo niet mag het verplaatst worden.
Ik bezit momenteel een ibiza 6k2 cupra 1.8T 20vt met 231pk en 355nm. Met de auto is verder niets mis, maar zou er graag een MK1 golf 1.8 20vt turbo van maken. Nu open ik dit topic omdat mijn kennis in vag beperkt is ik heb hiervoor voornamelijk bmw gereden. Ik ben hier om alles op een rijtje te zetten, mijn huiswerk te doen en om alles overzichtelijk te hebben. Nu weet ik dat als ik voor een mk1 ga ik: 1.5 of hoger model moet nemen ivm motorsteunen. En dat de carroserie niet versterkt hoeft te worden. Kabelboom moet aanpassen voor de mk1 Uitlaat aanpassen (dat is geen probleem) Ik heb wel een aantal vragen nog: Past de versnellings bak? En wat heb ik nodig het te laten passen? De ibiza cupra is 4x100 wat kan ik allemaal overzetten? Ophanging? Remmen? Schroefset? Stabistangen? Ect ect Schakelmechanisme, wat te gebruiken of hoe pas te maken. Hoe zit het met de koppeling? Hoe zit het met de downpipe? Moet die custom gemaakt worden. Waar moet ik nog meer rekening mee houden. Zoals ik al zei lees ik veel in andere topics maar hev nog heel wat vragen. Motor eruit en 20vt erin zal niet zo een probleem zijn. Alleen alles erom heen, aansluiten en werkend krijgen is een ander verhaal. Zelf twijfel ik nog tussen een golf mk1 2 deurs of een mk1 cabrio. Mk2 kan een optie worden maar liever een mk1 |
#2
|
|||
|
|||
Setje motor steunen 02j en distributie zeide.
16v spanrol. Cabrio assen 100mm Downpipe custom made. Opel movano ic Custom ic buizen. Kabelboom op maat. Startblokkering verwijderen. toerental signaal versterker. ibiza cupra radiateur. 12 inch spal fan Brandstof pomp. opvoerpomp. T4 hevel Cupra koppeling kabel Misschien nog wat kleine dingetjes ma dit is het in grote lijnen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#3
|
||||
|
||||
Ombouw naar een mk2 is wel een stuk makkelijker/goedkoper, alles wat aan de voorkant zit kan je er zo onder bouten (subframe, onderstel, etc)
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als je van plan bent om geen gas te geven of te rijden als een oma dan is het prima. Vanaf 120 pk op de voorste motorsteun van golf 1 kan al problemen geven..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook een 20vt in mijn mk1 maar ik heb nog geen problemen. Denk ik.. Hoe te verstevigen dan Yuli? Rolkooi? Of strut bars en veerpootbruggen boven en onder? |
#6
|
||||
|
||||
Veerpootbrug. En stang tussen de draagarmen lijkt me wel de basis!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |