#1
|
||||
|
||||
koppeling probleem
Hallo iedereen
Ik heb nog steeds een koppeling probleem, ik heb een Passat 3B5 1998 1.8T AEB moet DWH bak, koppeling slipte en zat heel hoog en had een kort koppel punt. Koppeling en druklager vernieuwd en waar de koppeling aangrijpt zit weer normaal, maar is nog steeds heel kort. Kan het eraan leggen dat er lucht in zit en ontlucht moet worden? In de vraagbaak staat dat je eerst de hoofdcilinder moet ontluchten?. hoe doe je dat, en dan de hulpcilinder, op deze zit wel een nippel, dus daar kan het olie ververs apparaat wel op aansluiten. Kan het ook zijn dat de hulpcilinder niet goed in de houder zit of dat klem beugeltje VW nr. 4D0721279 er niet goed of er niet opzit, twijfel aan het laatste. Of moet de hoofd en of hulpcilinder vervangen worden? Wie weet wat het is :? En ik hoef niet te horen dat ik naar een garage moet gaan wat dat kan ik zelf ook wel bedenken, dus alleen echt oplossingen graag :shock: |
#2
|
||||
|
||||
DHW bak
|
#3
|
||||
|
||||
Lijkt met dat de hoofdcilinder zichzelf wel ontlucht via de compensatiegaatjes. Gewoon reservior opvullen en ontluchten bij de hulpcilinder lijkt me?
Heb je de drukgroep ook mee vervangen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
|||
|
|||
De koppeling van een 3B en 3BG grijpt heel erg hoog aan.
Bij de dealer zei een jonge monteur dat mijn koppeling versleten was maar een oudere monteur zei dat dat normaal is bij deze types. |