#1
|
||||
|
||||
remmen te dik?
ik ben bezig nieuwe remmen te steken vooraan.
mijn 2 blokken + de nieuwe schijf zijn 53mm dik. de maximale breedte van mijn klauwe is slechts 45mm dik. heb ik verkeerde remmen of zitten er verkeerde klauwen op? de remmen die ik kocht zijn normaal de correcte voor een 1.6D. ook de nieuwe blokken op mijn oude schijven geraken er net niet tussen. scheelt hem een mm of 3. enige tips? blokken afvijlen ofzo
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 23-07-2014 at 17:59. |
#2
|
||||
|
||||
Zou nie af vijlen eerder draaien maar nog beter terug brengen en de juiste bestellen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
dat kan niet meer, heb ze al een tijdje geleden besteld en nu pas gemonteerd.
ik weet dat er volle schijven en geventileerde bestaan, en dan de geventileerde smallere blokken hebben. maar ik heb de gewone standaard schijven, dus zouden de brede blokken toch moeten passen voor de rest passen ze perfect en hebben dezelfde vorm als de originelen. remblokken zijn dus 20mm dik en ik zou de 15mm moeten hebben omdat ik de dunne klauwen nog heb (VW1 klauwen?). als tussenoplossing heb ik 1 nieuwe blok en 1 dungesleten oude blok gestoken. ga zo die nieuwe een paar mm verslijten, dan hetzelfde met de andere blok doen en als laatste de 2 nieuwe 'halfversleten' blokken monteren. tenzij iemand een truk kent er 3,5mm af te krijgen. misschien iemand die de dikkere klauwen heeft liggen? dan kan ik deze nu gebruiken en in een latere fase geventileerde schijven met smalle blokken monteren
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 23-07-2014 at 18:59. |
#4
|
|||
|
|||
Je hebt verkeerde remblokken gekocht.
Believe me, ik moest ook terug gaan naar de autoshop omdat ik dezelfde als de jouwe gekocht had voor m'n GTD. Er bestaan modellen die remblokken pakken die half dunner zijn dan wat je hebt. |
#5
|
||||
|
||||
Wij hebben toen voor twee Golfjes hetzelfde probleem gehad. Teruggegaan naar Automaterialenzaak en andere blokken gekregen
|
#6
|
||||
|
||||
enig idee welke ik nodig heb dan? met al die afmetingen weet ik het ook niet meer.
http://www.mister-auto.be/fl/remblokken-vooras/volkswagen-golf-ii-19e-1g1-1-6-d-54pk_v1658_g900005.htmlµ waarschijnlijk die van 24,02€ (halverwege pagina). daar zitten wel 2 verschillende breedtes in. namelijk een vierkante blok van 51,3mm en een langwerpige van 49mm. welke zit waar dan? ik weet van vroeger dat mijn auto vroeger allebei vierkante blokken had (voorlaatste set van 20,92€) maar die zijn 17mm dik en passen alweer niet die zijn dan eens vervangen door de langwerpige versie en kwamen van een sloopgolf (dus waren al iets dunner en pasten net).
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
|||
|
|||
Gewoon remblokken gaan kopen waarvan het remsel half zo dun is (lijken precies op versleten remblokken van dikte)
Dan is je probleem opgelost |
#9
|
||||
|
||||
maakt niet veel uit, zelf met mijn oude versleten schijf past het niet.
ik heb 8mm te kort, dan zal die 2mm van de schijf niet veel maken. als ik op de eerste foto de lijnen doortrek naar de schuifmaat zou het een 12mm zijn
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 24-07-2014 at 13:37. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Daar gaat het niet om, je zegt dat je het met al die afmetingen niet meer weet. Als je schijf 12mm is kan je berekenen hoe dik je blokjes moeten zijn Dus in dit geval inderdaad die van 24€ bij mister-auto. En voor die verschillende vorm, ik had dat ook toen ik de remmen van mijn GTI deed, en heb het toen ergens gevonden hoe ze moesten steken maar weet het niet meer. Ik wil wel even gaan kijken op de auto hoe ze moeten. |
#11
|
||||
|
||||
ahzo, dan kom ik nog steeds op die 15,3mm uit
ik denk dat er vroeger die 17mm blokken in zaten. 45mm totaal - 10mm van de schijf = 35mm voor de blokken of 17,5mm. die van 17mm kunnen er net in, en dat zijn die 2 vierkante blokjes (binnenste en buitenste dus gelijk). met die 12mm schijven zal ik nu dus niet anders kunnen dan die 15,3mm blokken. op men originele schijven zat nu nog 7mm. ik zou natuurlijk in mijn oude schijven wat groeven kunnen slijpen en daar die nieuwe blok tegen zetten. na een weekje zal er wel genoeg van die blokken af zijn
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#12
|
||||
|
||||
Er zijn idd 2 type's mogelijk. Gewoon omruilen, monteren en gaan
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |