![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo
vriend van mij heeft een golf 2 1.8 16v KR voor de cross, we hebben het blok er deze zomer uitgehaaald, en 2 weken erna weer terug erin geplaatst vanwegen het vervangen van de versnellingsbak, voordat hij eruit kwam liep hij prima.. nu is het probleem dat hij niet meer aanspringt, bougies vonken, benzine komt tot aan de spinnekop, maar de luchtweger gaat niet open, waardoor hij dus niet inspuit... de stappenmotor en koudstartinjector heb ik appart geschakeld en werken allebei zodra ik start... verder heb ik niets vervangen aan de motor (behalve de benzinepomp, zit nu een losse QSP pomp in 5 bar) ik heb het idee dat hij gaan lucht trekt met starten, en daarom de luchtweger niet open gaat, maar heb geen idee hoe dit komt... de luchtslang van de inlaat naar de spinnekop is 100% zeker nergens kapot... ik hoor graag van jullie gr. w |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je geeft het antwoordt zelf al een beetje... Ben bang dat het toch met je pompwissel samen hangt...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
![]() luchtweger zit mss vast? Deze moet steeds los kunnen bewegen.
Ik zie geen verband met je pomp wissel. 16v heeft een mechanische weger en deze gaat gewoon omhoog door de aangezogen lucht bij het starten van de motor. Kijk eventjes alles na. Als je de lichtweger losklikt van je filter moet deze met de hand te bedienen zijn. Zo niet dan zit je weger vast of is hij kapot. Ook zit er meestal een de plastic aanzuigbuis een gat in voor een extra slang, zie dat deze of aangesloten zijn op de juiste plek of afgedopt zijn zodat er geen valse lucht kan worden aangezogen. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#4
|
||||
|
||||
![]() kijk even of de hevel in de spinnekop die de luchtweger bedient niet vastzit. dit wil nog wel eens het geval zijn. spinnekop van de luchtweger afschroeven, op zn kop houd dan zit hij in het midden
|
#5
|
|||
|
|||
![]() die luchtweger heb ik helemaal schoongemaakt en die is nog goed.. beweegd heel erg luigt op en neer.. ik denk dat hij geen lucht aanzuigd... maar weet niet waarom..
gr wilco |
#6
|
||||
|
||||
![]() luchtweger en spinnekop zijn 2 dingen he. kleine moeite om ze even van elkaar te halen. als die hevel vast zit zit hij bovenin vast, en gaat je luchtweger idd heel licht op en neer, niet dat hij anders zwaar zou moeten gaan ofzo
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zoals je kunt zien in dit plaatje:
![]() Wordt de beweging van de luchtweger tegengewerkt door de brandstofdruk. Je probleem zou dus veroorzaakt kunnen worden door die andere pomp. Toevallig een benzinedrukregelaar bij de hand die je er even tussen kunt zetten? Of de oude pomp via een bypass? Dan kun je het uitsluiten
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Tja lastig verhaal, auto's met K-jetronic kan je het beste gewoon compleet laten, tenminste het K-jetronic systeem, het is bij voorbaat al een vrij lastig benzine injectie systeem en het komt heel vaak voor dat als je er iets aan doet het verder nooit meer goed komt!
Zoals APK mannetjes die aan je CO gaan draaien!!!!! grrr Maargoed ik heb een K-jet Bosch handleiding liggen hier! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Brandstof druk meten voor de spinne kop, als deze goed is zit de plunjer ws vast. Hou anders met de hand de luchtweger een stukje open met de luchtslang los. Staat ie veel te rijk, ongecontroleerd, maar zou hij iig brandstof moeten krijgen.
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() idd de druk op de centrale plunjer is hoger waarshijnlijk door nieuwe pomp dus los draaien van de co schroef zal de lucht weger openen ,,,,,of dr iets tussen leggen om et te testen
__________________
quintus.....de grote race |
#11
|
|||
|
|||
![]() Misschien heel dom maar heb je geen doek in het inlaatspruitstuk laten zitten ofzo?
Je zult echt niet de eerste zijn die zo iets overkomt...
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#12
|
|||
|
|||
![]() okeej bedankt voor de reacties, als ik een bout van de slang naar de injector losdraai dan gaat deze open en komt er benzine uit, dus het heeft benzine tot boven in de spinnekop, als ik de auto start en ik til de klep handmatig op, springt hij aan maar die klep heeft erg veel tegendruk van onder (dus de klep word weer dicht gezogen) denk dat het komt door te veel druk dan. inderdaad...
maar het probleem is dat mijn oude pomp kapot is, en daar zat geen accumulator meer op, dus heb nu alleen een losse pomp en voor de rest niets Last edited by willes180 : 15-11-2013 at 12:05. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Als de klep wordt dichtgezogen dan heb je een vacuum in de onderbak van je filter. Zou kunnen, maar lijkt me sterk. Even een benzinedrukregelaar van een collega crosser er tussen om te testen?
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
![]() ik heb het bovenste en onderste deel gewoon los van elkaar liggen dus onder de luchtweger is het nu gewoon even open...
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Dan moet je zelf de plunjer bedienen om de motor te laten lopen
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik weet niet precies hoe een spinnekop werkt, maar ik kan alleen maar zeggen dat het monteren van een brandstofpomp met 5bar druk ipv de originele 3bar druk de balans weleens kan verstoren... Neem aan dat hoe verder je de luchtweger open hebt, hoe meer benzine er doorgelaten moet worden. Zou kunnen dat je benzinedruk nu de arm terug drukt?? ![]()
__________________
Golf MK1 ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Yep, dat is ook mijn idee van het probleem (zie post hierboven met K-Jet afbeelding)
__________________
|
#18
|
||||
|
||||
![]() dat zou idd wel kunnen, ik ging ervan uit dat je een andere pomp had geplaatst die dezelfde druk gaf als de orginele of dat je accumulator er nog tussen zat.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#19
|
|||
|
|||
![]() julllie begrijpe dus niet dat de originele pomp ook gewoon 5 bar druk levert... de accumulator is er wel tussenuit maar dit zou geen probleem moeten geven
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik bedoel de bovenste en onderste helft van de luchtfilterbak, dus de luchtweger zit er wel opgeschroeft maar heb alleen die klemmetjes losgehaald.. gr. wilco |