#1
|
||||
|
||||
Rem probleem na ombouw
Ivm de motorombouw van golf 2 1,3 naar 2,0 16v heb ik de remdoos vervangen voor een van een golf 2 1,6 automaat omdat die groter is . Heb nu voor de remmerij van een ibiza cupra en achter de trommelremmen van de golf.
Nu zit ik met het volgende probleem ... Het rempedaal zit dieper dan normaal , ongeveer 1cm voor de remlichtschakelaar . Zou nog een cm of 3 terug moeten komen . Lijkt dat de stang naar het pedaal te kort is , maar heb het nagemeten met de originele en die zijn even lang En krijg de remmen niet ontlucht / geen remdruk Wat gaat er hier mis want zie het ff niet meer Bvd johs
__________________
Last edited by VW Johs : 10-05-2014 at 19:43. |
#2
|
||||
|
||||
Met de remdoos bedoel je de bekrachtiger neem ik aan? Hoofdremcilinder wel hetzelfde gebleven?
Ik neem aan de je met cupra klauwen iets meer vloeistof moet verplaatsen dan met de ori klauwtjes, da's ook een puntje... Het beste pak je de complete cupra remmerij
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Heb je de hoofdremcilinder ook mee omgezet?
Wanneer deze lange tijd droog staan dan drogen ze uit en krijg je t systeem niet ontlucht. HRC van de cupra of je oude HRC op de rembekrachtiger van de 1.6 automaat zetten en weer ontluchten. Wanneer alles goed ontlucht is dan komt ook je pedaal weer in de goede stand. Edit: let bij het ontluchten goed op dat je pedaal helemaal terug komt, pas dan kan er remvloeistof uit het potje in de HRC lopen. |
#4
|
||||
|
||||
Heb de hrc al uitgewisseld , maar zonder resultaat . Hebben beide ongeveer een maand op 2 eraf gelegen
De hrc van de cupra is geen optie omdat die met abs is .
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde gezeur gehad.
Standaard HRC -> kon te weinig vloeistof verplaatsen (lange slag nodig) om de G60 klauwen te vullen. HRC gepakt van een T4, ontluchten meteen goed en daarna geen problemen meer. Ik heb een nieuwe gepakt nadat ik tot 2x toe een slechte 2de hands had. |
#6
|
||||
|
||||
Die heb ik ook idd nieuw gehaald voor me Girling 60 klauwen deze zijn 25,4mm
http://boelm.nl/hoofdremcilinder-25-40-mm-9024.html
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
Oke . Die ik nu gebruik is 20 mm , waarschijnlijk toch te klein dus .
Ga deze bestellen . Bedankt
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Heb de 25,4 hrc gemonteerd en heb nu onderin iets van remmen maar nog niet 100% en het pendaal zit nog steeds te diep .
2 x ontlucht na het vervangen van de hrc . Zal er nog lucht in het systeem zitten
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Dan zit er waarschijnlijk toch nog lucht in..
Hoe ontlucht je? |
#10
|
||||
|
||||
Heb je de remdruk verdeler op de achteras ook helemaal in gedrukt?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
Zit geen remdruk verdeler op de achteras , de achteras van de 1,3 met trommels hangt er nog onder .
Ontlucht op de gebruikelijke manier , maar zal het nog is een keertje doen .
__________________
|
#12
|
|||
|
|||
Hoe zit het met de remklauwen achter?
Ik heb ze los van de as ontlucht (vanwege plaatsing ontluchtings nippel) daarna was het perfect. (heb zelf 16v scirocco remmerij) |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Zegt het fenomeen bodemkleppen je iets? Die zorgen er voor dat je je remschoenen achter niet iedere keer helemaal terug trekt van de trommel weg...die mis je nu waarschijnlijk?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
25mm is normaal T3 niet, G60 is toch 22mm??
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#15
|
||||
|
||||
Heb het probleem gevonden .
Vrijdag een rembekrachtiger van een golf 2 gti gemonteerd en een remleiding vervangen omdat die lekte op de koppeling in de hrc . Alles ontlucht en er was remdruk , maar het pedaal komt nog steeds niet ver genoeg terug . Ben aan het meten gegaan en er zit 7 mm verschil in de lengte tussen de stang naar het rempedaal . De stang van de 1.3 rembekrachtiger is 7mm langer dan die van de 1.6 en gti . We gaan nu de stang van de gti rembekrachtiger langer maken zodat het pedaal weer in de juiste positie komt
__________________
|