#1
|
|||
|
|||
Temperatuur meter slaat niet meer volledig uit na ombouw naar 1.4
Na de ombouw van 1.1 naar 1.4 16v afh slaat de temperatuursensor niet meer geheel uit.
Contact uit Normaal op de snelweg Na rijden stil staan Ik heb de 4 polige temp. sensor vanuit de AFH vervangen een 2 polige met code 025 906 041a. 1 pool gaat naar de originele geel/rode draad en de andere naar de massa. Ik heb de tellerbak ook al getest door geel/rood tegen de massa aan te houden de teller slaat dan volledig uit. |
#2
|
||||
|
||||
Thermostaat eens gecontroleerd?
|
#3
|
|||
|
|||
nieuwe thermostaat geplaatst. Precies hetzelfde probleem
|
#4
|
|||
|
|||
weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
|
#5
|
||||
|
||||
Worden de radiateurslangen heet als je motor op temperatuur is (of in elk geval zou moeten zijn)? Ik denk aan bv. een luchtbel in het koelsysteem...
Probeer anders eens de temperatuursensor uit de oude motor in deze, misschien ligt het daar aan. * Edit: nee, dan zou de temperatuur niet oplopen bij stilstaande auto. Wat nog wel kan is dat het koelsysteem niet op druk komt door een lek, of dat de waterpomp niet goed is. Last edited by Erik Baas : 11-07-2014 at 18:01. |
#6
|
|||
|
|||
Eerst een stukje rijden, tot de auto normaal op temperatuur zou zijn. 5 minuutjes ofzo.
stap 1: temperatuur van koelwater meten. Denk dat vrijwel elke garage zo'n meter heeft liggen. stap 2a: is je koelwater wel op temperatuur, maar geeft je meter verkeerd aan, dan is de sensor niet de juiste/geschikte, of de aansluiting van je sensor naar massa heeft te veel weerstand. Is de motor/bak goed aan de massa verbonden na ombouw? stap 2b: is je koelwater niet op temperatuur, en klopt hij met de waarde die de meter in de auto aangeeft, dan komt de motor zelf niet op temperatuur en is er iets mis in het motorcompartiment. Koelleidingen verkeerd aangesloten? Te grote radiateur icm verkeerde thermostaat? |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Nou lekker amateuristisch bezig geweest met de vleestemperatuurmeter van de slager . Maar goed, het werkt volgens mij wel want na rijden gaat hij naar ongeveer 85 graden Op mijn tellerbak geeft de hij dan op ongeveer een kwart aan (iets er over heen). Volgens mij heb ik wel de juiste sensor er in zitten. Wat betreft de massa. Hoe weet ik of dat goed zit aangesloten? Echt alles werkt goed voor de rest accu laadt netjes bij, spanning is goed. Ik zou hier mee kunnen leven wetende dat een kwart op de meter ongeveer 90graden is, maar ik heb het liever goed. |
#8
|
|||
|
|||
op basis waarvan neem je aan dat je de juiste sensor hebt?
Massa van de sensor, daar kan niet zoveel aan mis gaan volgens mij. De versnellingsbak en motor die hangen ook aan de massa en aan de min van de accu via een kabel die de accu, carroserie en bak verbindt met elkaar. Je kunt meten hoeveel de weerstand is tussen de -aansluiting van de sensor en de massa, die zou verwaarloosbaar moeten zijn. Je kunt ook nog proberen de vierpolige sensor door te verbinden |
#9
|
||||
|
||||
Het lijkt mij dat die nieuwe sensor een andere weerstandswaarde heeft.
__________________
Passat variant GT B3 |