Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 29-08-2005, 20:00
lowrider's Avatar
lowrider lowrider is offline
VW Enthousiast

Default Accu defect ?> nu maar optima monteren ?

de tijdelijke start accu van mn bus was al niet helemaal goed meer maar nu is het gebeurt. Als ik de sleutel omdraai hoor ik alleen een KLIK. Enfin accu geladen maar begint bijna direct bij het begin van het laden te koken .Dus nu moet er een nieuwe op.
Hoeveel ampere moet hij zijn ?( t2 , typ 4 2 liter)
je leest ook veel over de optima accus , zijn deze beter of is dat alleen nodig als je veel stroom trekt ( veel audio etc)
zijn deze accus veel duurder dan een lood accu met zuur ?
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 12:29
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Ik weet wel dat ze een stuk duurder zijn, omdat het geen vloeistof accu's zijn maar gel accu's!
En ze hebben idd meer capaciteit (bepaalde typen) als een conventionele accu, dus geschrikt voor grote audio installaties enzo!!!

Als voorheen je gewone accu het goed deed, dan kan je nu toch ook een optima accu nemen met ongeveer dezelfde capaciteit!

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 12:39
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie

Volgens mij is een Optima geen echte Gel accu hoor,
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 13:14
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

zoon gel accu kan je ook op de kop leggen, en hij gaat iets langer mee...dat zijn de voordelen.

hij is duurder...dat is het nadeel

dus tis net wat je nodig hebt....
Old 01-09-2005, 15:04
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular

Een Optima is een zgn droge accu. Maar er zit wel gel in. Je hebt hem in Yellow top en in Red top. De Yellow is een semi tractie, de red is een start accu. Ik rijd zelf met een Yellow Top, dus de tractie variant. Mijn Golf start hier altijd perfect mee. Deze accu kan volgens de leverancier een startstroom leveren van 1500 ampere. Dus prima geschikt als startaccu. Het grote voordeel is dat hij ook een grote capaciteit heeft. Dit betekent dat je best een tijd stroom kan gebruiken zonder dat je auto niet meer start. Eigenlijk een iedeale accu voor in je auto.
Reply With Quote
Old 02-09-2005, 10:48
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Clifton
Een Optima is een zgn droge accu. Maar er zit wel gel in. Je hebt hem in Yellow top en in Red top. De Yellow is een semi tractie, de red is een start accu. Ik rijd zelf met een Yellow Top, dus de tractie variant. Mijn Golf start hier altijd perfect mee. Deze accu kan volgens de leverancier een startstroom leveren van 1500 ampere. Dus prima geschikt als startaccu. Het grote voordeel is dat hij ook een grote capaciteit heeft. Dit betekent dat je best een tijd stroom kan gebruiken zonder dat je auto niet meer start. Eigenlijk een iedeale accu voor in je auto.

Dat dacht ik ook!!!

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Reply

Posting Rules