#1
|
|||
|
|||
Polo 6N1 1.4 1997 | stationair schrapend geluid
Beste Forumleden,
(hoera mijn eerste post!) ik kom gelijk met de deur in huis vallen, ik heb een probleem met mijn Polo 6n1 1.4 1997 en kan deze niet plaatsen. sinds een tijdje komt er af en toe licht schrapend geluid onder mijn motorkap vandaan, het geluid is onregelmatig, en is soms meer en vaker als andere keren. het geluid lijkt een beetje op het hard vrijvende geluid als je achteruit rijdt. het geluid gaat weg tijdens het rijden of intrappen van de koppeling, je hoort het dus alleen in z'n vrij. ik heb geprobeerd te luisteren waar het geluid vandaan komt, het lijkt aan de linkerkant van het blok vandaan te komen. verder heb ik geen last van vermogensverlies of instabiele stationair toerental. ik heb het geprobeerd op te zoeken en kwam uit op de dynamo lager die droog is, maar dan zou dit tijdens het rijden toch ook moeten gebeuren? Weten jullie wat dit is? |
#2
|
|||
|
|||
Zou dat misschien je druklager van je koppeling zijn?
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Lupo. Inmiddels heb ik mezelf ingelezen over koppeling problemen en gelukkig een stuk wijzer geworden over de defecten etc.
Het zou kunnen zijn dat je diafragma (drukgroep) schuurt tegen de koppeling of een baklager op begint te raken. Voel even of je koppeling soepel gaat en geen 'pauzes' maakt onderweg. Dan weet je zeker dat er niks tussen het koppelings traject zit. |
#4
|
||||
|
||||
De 6N staat er om bekend dat de 5e versnelling niet voldoende smering krijgt.
Resultaat is dan ook dat de meeste bakken op een gegeven moment kapot lopen en aan revisie toe zijn.
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |