#1
|
||||
|
||||
Distributieriem vervangen VW Polo 2004
Een vriend heeft mij gevraagd of ik van zijn Polo van 2004 de distributieriem kan vervangen.
Nu wil ik vooraf even checken of het een beetje toe doen is. Er ligt een 1.4 benzine blokje in. Is dit een beetje te doen zonder het halve blok eruit moeten te halen? Of zijn er dingen waarvan jullie al vooraf kunnen zeggen waar ik tegenaan ga lopen. Speciaal gereedschap of iets dergelijks. B.v.d. |
#2
|
||||
|
||||
Het is wel te doen. Is het een 16v? Wsnt dan zit er een extra riempje nog om.
Als er airco opzit is het nog iets meer werk. Ik neem bij mijn lokale onderdelen leverancier wel altyd de 2 blokkeer pennen voor beide nokkenassen mee. Dat werkt makkelijker. |
#3
|
|||
|
|||
ik heb het laatst bij de 1.4 mpi gedaan bij een polo 6n2. Is een 8v. Dat viel me reuze mee, is goed te doen. Enige is dat je het beste de motor een beetje schuin kunt laten zakken, en daarbij is een motorbrug die je op de spatborden zet wel handig. Heb het zelf overigens verder zonder speciaal gereedschap gedaan, met een krik onder het blok.
|
#4
|
||||
|
||||
Thanks voor de reacties.
Het gaat hier om een Polo 9N. |
#5
|
||||
|
||||
Ik ben er nu mee bezig.
Maar ik krijg de centrale moer van de krukaspoelie met geen mogelijkheid los. Iemand tips hiervoor. Neem aan dat deze gewoon rechtse draad heeft of is dit toevallig linkse? |
#6
|
|||
|
|||
Hee.
Is gewoon rechtse draad. Maar kan inderdaad ontzettend vastzitten. Beste manier is blokkeren met iets en een eind pijp op je ratel. |
#7
|
||||
|
||||
Ik had hem in te tussen tijd los gekregen.
Heb een hulpgereedschap gemaakt om de poelie te blokkeren en na een paar keer vast -> los -> vast -> los kwam er ineens beweging in. Maar vast zat hij zeker. |