#1
|
||||
|
||||
Golf4 Cabrio trillingen
De Cabrio IV 2.0 van het meisje vertoont wat rarigheid na de wisseling van de winter set velgen naar zomer trilde de hele auto voor zeer goed merkbaar ook in het stuur.
Dacht easy velgen laten balanceren was al een stuk minder maar nog steeds aanwezig en het wordt u weer erger. Zal dit de fuseekogel kunnen zijn en kan ik dit bv checken als ik de auto op krik ? Of is er misschien een draagarm rubber gaar en valt dit te checken voor dat ik weer op de bonnefooi spullen ga vervangen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2
|
||||
|
||||
Is het constant of voornamelijk onder last / bij versnellen? Dat laatste kan ook veroorzaakt worden door een homokineet met speling
|
#3
|
||||
|
||||
Nou letterlijk wat het meisje net zij constant en hoe harder je rijd hoe harder het trillen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
Ik begrijp dat hij met wintervelgen wel goed rijdt?
|
#5
|
||||
|
||||
Daar lijkt het wel op vandaar dat ik ook de zomer velgen heb laten balanceren.
Of je moet er minderlast van onder vinden door dat de velgen winter 15Inch zijn en zomer 17Inch ? En de draagarm rubbers is dat nog een beetje te doen dit was een aanmerkings- punt bij de keuring die trouwens niet genoteerd staat op het keuringsbewijs ,neem ik dit gelijk mee. November loopt de keuring af en dan is het nooit leuk om dit nog buiten te doen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde met mijn 1.8 golf 4 cabrio van 2000 maar dan andersom. in de winter rij ik met de originele wielen BBS 15"en trilt de golf als de pest. zelfs na 3x de wielen laten balanceren. en als ik de zomer wielen er onder leg de 17"BBS ligt hij super strak op de weg. ik dacht altijd dat de winterwielen krom waren maar nu lees het dat het aan iets anders kan liggen
__________________
My Golf is my image |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat een wiel/band combi bij balanceren oké lijkt terwijl er toch een fout in zit die op een road force balancer zichtbaar wordt. Met grotere maten runflats krijgen ze het soms zonder een RFB niet eens voor elkaar.
Onlangs ook een nieuwe set 19s laten balanceren die er op ieder wiel exact evenveel naast zat bij dubbelcheck, alsof het eerste apparaat slecht geijkt was ofzo. |
#8
|
||||
|
||||
Als het balanceren goed is kijk dan eens op een balanceer apparaat of er hoogteslag in de band(en) zit. Komt ook wel voor.
|
#9
|
||||
|
||||
En het hart van de velg waar deze de naaf/remschijf raakt zegmaar is ook vlak en goed schoon?
|
#10
|
||||
|
||||
Wellicht overbodige vraag; je gebruikt wel passende centreerringen?
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Ik denk ook een hoogteslag in velg of band. Is goed te zien op een balanceer apparaat.
Van een gammel draagarmrubbbertje merk je eerder dat ie vreemd reageerd op hobbels en dergelijke.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
||||
|
||||
Wielen van voor naar achter heb je al geprobeerd?
Of even de wielen onder de Mk1.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |