![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Sinds ik aan het opknappen begonnen ben komen er steeds meer problemen bij
![]() Gister was ik even naar Beekman Demontage (280 km retour ![]() ![]() ![]() Ik heb even gewacht tot de file minder werd en ik meer snelheid = meer rijwind) kon houden. Hierna heb ik gewoon 50 kilometer verder gereden zonder problemen. Op langere afstanden is de motor de laatste tijd al vaker met file rijden uitgevallen.. Vorig jaar heb het contactblokje én relais vervangen omdat de bezinepomp niet altijd reageerde op het contact. 1 week geleden heb ik de opvoerpomp in de tank vervangen wat dus het probleem niet was. Ook de verdelerkap is recent vervangen Ik heb het vermoeden dat ik dit probleem niet zomaar gevonden heb. Ik ga het volgende doen: * bedrading naar de benzinepomp nalopen + aansluitingen benzineslangen * Tank leegpompen en zo goed mogelijk schoonmaken zonder hem te demonteren. * Brandstoffilter vervangen * Vacuumslangen nalopen Het gaat om een GTI G60 motorcode PG. Zit ik in de goede richting? Als ik het ga vinden, laat ik het jullie zekerrr weten ![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO Last edited by ViperCat : 03-04-2014 at 10:26. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dat de pomp ineens anders gaat klinken is al geen goed teken..
Is het filter recentelijk vervangen? Problemen met de pomp had ik weer niet.. maar is het controleren waard: ik heb laatst ook iets gehad wat daar op lijkt. Toen sloeg de bobine kabel over door een klein scheurtje in de mantel. De problemen begonnen ook pas wanneer die warm was en stationair moest draaien. Ineens stotteren, slecht reageren op het gaspedaal en uitvallen. LAter met de kap open hoorde op het moment van stotteren getik uit de richting van de bobinekabel wegkomen. daar zag je de vonken gaan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 03-04-2014 at 10:08. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Brandstoffilter staat bij mijn lijstje!
Deze zit toch in het huis waar ook de benzinepomp zit?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Juist, onder de auto. ![]()
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Je zegt dat de verdelerkap nieuw is maar is de rotor ook nog in goede staat? Ik heb laatst ook problemen gehad met stotteren als die stationair liep en met langzaam wegrijden. Bij mij was het niet alleen de verdelerkap die problemen gaf maar ook de rotor. Nou was mijn probleem wel iets anders als het jouwe.. maarja zo duur is een rotortje niet. Als die van mij stotterde hoorde ik ook getik bij de verdelerkap vandaan komen. Nou nergens last meer van.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Verdelerkap én rotor tegelijk vervangen ![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik heb van het weekend de tank, schoon gemaakt. Dat wil zeggen, de tank leeggezogen, en schone benzine getankt. Er kwam een beetje zand uit, vlgs mij was de tank niet erg vervuild.
Maar het probleem lijkt opgelost te zijn ![]() Nu lukt me dat niet meer. Kan het zand de oorzaak geweest zijn? Misschien water in de benzine? Kan iemand dat verklaren? Ik ga in ieder geval nog verder de zaak nalopen.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zijn alle brandstoffilters uitgevoerd met wartel aansluitingen? ![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#9
|
|||
|
|||
![]() Never mind... Gewoon besteld. Stuur m gewoon terug, als het niet de goede is.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#10
|
|||
|
|||
![]() ![]() Brandstoffilter vervangen en leidingen door geblazen. Alleen de wartel blijft brandstof lekken, zoals je ziet. Ik heb de wartel zo hard als mogelijk aangedraaid, maar dat wil niet helpen ![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#11
|
||||
|
||||
![]() Heb je de koperen ringen links en rechts ook vervangen? Over het algemeen moet het dan lekvrij zijn.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik weet niet of het koper moet zijn? Ze moeten idd wel vervangen worden zoals je al ziet ![]() ![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO Last edited by ViperCat : 14-04-2014 at 09:21. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Brandstoffilter is vervangen en lekt niet meer, dank zij advies van tim_j! Ik heb nog een K&N luchtfilter schoongemaakt en klaar liggen om de oude te vervangen.
Ik heb de afgelopen dagen expres veel kilometers gemaakt. Maar de motor rijdt nog steeds niet lekker en houdt in. Twee zaken vallen op. Als ik aan het stoplicht stil sta maakt de brandstofpomp een wisselend geluid. Daarnaast is het heel typisch dat de motor ALTIJD bij 2500 toeren inhoud en zelfs wat stottert, geef ik gas gaat dat weg en trekt hij goed door. Gedaan: - verdelerkap én rotor vervangen, vanwege een ingesleten rotor - benzinetank schoongemaakt - opvoerpomp in de tank vervangen - brandstoffilter vervangen - brandstofleiding doorgeblazen - vacuumlekken gedicht Wat is de volgende logische stap om het probleem aan te pakken? ![]() - Benzinepomp vervangen? Verklaart dat het stotteren bij 2500 toeren? - Gasklephuis schoonmaken? - Ontsteking af laten stellen? - G-lader laten reviseren
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ok wou nog zeggen "ja dat is nodig" 😅 maar dat geluid van de pomp is nu eerder kreisend dan brommen/zoemen? Bij mij, een simpele 8v hoor je de pomp helemaal niet.
Bij een maatje van mij, zijn KR 16v maakte de drukpomp ook een vreselijk en onregelmatig geluid. Dit merkte je het feit dat deze bij volgas hard inhield op 4500 toeren. Pomp kon niet meer opbrengst leveren. Durf niet met zekerheid te zeggen dat dit bij jou ook zo is, maar 1+1 lijkt me 2. Mocht je eraan beginnen zijn ze bij boelm.nl of mister-auto.nl het voordeligst.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
thnx again! ![]() Past een 16v pomp in de standaard behuizing en zijn de aansluitingen hetzelfde? Ik denk dat er nu een pomp van een 8v onder zit. De motor is vervangen door een g60, maakt dit uit?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#16
|
||||
|
||||
![]() Er zijn voor de 16v 2 types pompen.
De KR pomp en de PL pomp. Beide werken gemiddeld op 5,5 bar. Maar de diameter verschilt, de PL pomp is smaller dan de KR pomp. De exacte maat weet ik niet uit het hoofd. G60 heeft 3 bar systeemdruk. Wat voor motor zat er eerst in?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 17-04-2014 at 16:57. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Een GTI 8v. Kan ik het ook aan de buitenkant van de pomp zien?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#18
|
||||
|
||||
![]() Er staat een onderdeelnr op, maar meesteal op het gedeelte in de behuizing. Mooiste is een G60 pomp monteren. Weet je zeker dat het daar goed zit.
Anyway, KR 139pk pomp is 60mm en alle andere pompen (ook 16v PL 129pk) zijn 52mm in doorsnee. Komt erop neer dat je een PL pomp erin kunt zetten dan heb je ruim voldoende druk. Maar, wel even controleren 👍 http://boelm.nl/brandstofpomp-golf-...191906091j.html
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#19
|
|||
|
|||
![]() rotor en verdeelkap altijd samen vervangen idd. maar hoe zijn de bougiekabels en bougies? en de bobine? en een brandstofpomp die je goed hoort ook zowiezo vervangen, die is al onderweg naar de eeuwige jachtvelden.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nieuwe brandstofpomp besteld, zodra die binnen is vervang ik hem. Moet ik bij de demontage/montage nog ergens rekening mee houden? Kan ik de bougiekabels zelf checken met een multimeter of moet ik daarvoor naar de garage?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |