#1
|
||||
|
||||
aankoop vento
hi,
ik ben al een tijdje actief in het golf mk2 gedeelte, maar nu eens een vraag voor hier. ik ga morgen kijken naar een vento 1.9tdi automaat. zouden al een paar opmerkingen op het keuringsbewijs staan over roest. wat zijn zo de slechte plekken waar ik zeker moet opletten. er mag roest aan zijn, ben nogal goed in lassen, maar t zou leuk zijn als ik al weet waar naar te kijken morgen. hoe zit het trouwens met die 1.9tdi blokken met een automaat achter? gekende mechanische problemen ergens? wat zijn zo de gemiddelde km standen waar problemen beginnen te komen?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#2
|
||||
|
||||
1.9TDI is een oersterk blok, maar ik vind dat een automaat de motor nogal laat loeien, dwz veel toeren maken voor hij opschakeld, dit zorgt ervoor dat de motoren wat minder lang mee gaan.
Roest is eigenlijk overal en nergens, heb exemplaren gezien die werkelijk overal krokant waren, maar heb er ook gezien die bijna niks hadden. Ik zou voor een handgeschakelde versie kijken imho...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
handgeschakeld heb ik al, mijn golf. alleen kan men vrouw niet zo goed overweg met handgeschakeld en zocht ik ff op internet naar een goedkope automaat auto (zocht eerst een benzine maar doordat ze 20k km/jaar zal doen is een dieseltje beter). ze vergeet ofwel te schakelen, ofwel vertrekt ze eens in 3de/5de ofwel vergeet ze gewoon te ontkoppelen als ze stopt.
met mijn dodge (5.2 automaat) kan ze wel goed rijden, maar om haar nu elke dag met dat ding het stad in te sturen... we willen ook een iets grotere auto voor de baby (golf 3deurs echt niet handig op dat vlak), daarom de keuze voor een vento 4deurs. je kan makkelijker bij de achterbank, koffer iets groter. maar er zijn niet specifiek plaatsen waar je extra moet voor opletten. roest opmerkingen zijn deur dorpel (mja, waarschijnlijk aan de voorvleugel of achterwiel, heeft mijn golf 2 ook al wat last van), maar een andere opmerking is zelfdragend koetswerk. dit is ergens de chassisbalken onderaan en die weet ik bij VW niet roesten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 03-07-2014 at 03:06. |
#4
|
||||
|
||||
Een Vento (& Golf mk3) roesten harder als een mk2 hoor
Maar ik snap je redenen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
net daarom dat ik hier de vraag stel. mijn auto is 10jaar ouder maar naar wat de eigenaar mij verteld is deze vento er erger aan toe. laatste keuring geldig tot april 2013
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
||||
|
||||
http://link.marktplaats.nl/m823944305
http://link.marktplaats.nl/m819867346 Ook leuke opties....TDI automaat ga je in een Golf 3 / Vento niet zo snel vinden...weet dat je in België woont maar even ter inspiratie...mk4 / Bora trouwens ruim in de automaten en kwalitatief ook beter
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
mijn vrouw leert pas rijden, dit wordt een autootje voor een paar maand. eens ze het onder de knie heeft, komt er iets anders
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#8
|
||||
|
||||
Ohhh maar de Golfjes 2 diesel automaat zijn er toch ook wel in 5 deurs?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
golf 2 wil ze niet, te oud.
ben naar die vento gaan kijken, dat wordt hem toch niet. rechtse dorpel over de hele lengte doorgeroest, linkse 2 gaatjes, stuur leder kapot, voorzetel kapot, linkse voorvleugel veel oppervlakige roest onderaan, rechtse voorvleugel al gaatjes doorgeroest, voorbanden versleten, koplamp witte waas erin.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#10
|
||||
|
||||
Ja dat is helaas het lot van de Vento...Lastige zoektocht...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
mja, automaten zijn precies niet echt dik gezaaid tenzij bij hele zware autos (audi 2.5d, mercedes 280, bmw 3.0...).
als je dan een schappelijke auto vind met een 1.6-2.0 diesel motor ervoor, vragen ze meer dan 2000€ voor een auto van +15jaar oud en meer dan 300k km. op dat vlak komt die skoda van hierboven wel leuk over. slechts 12jaar, net over de 300k km
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |