#1
|
||||
|
||||
problemen inhouden caddy
Heren,
Sinds week of 3 houdt mn caddy (1400 16v AUA) in bij koude motor, niet enorm maar je voelt dat hij tegengehouden wordt. Ook gaat het check engine lampje bij koude motor na ongeveer 1500 meter branden. Als ik m reset met warme motor,kan ik rijden zover ik wil,maar gaat het lampje niet aan,laat ik m daarna afkoelen en start m weer,gaat het lampje weer aan. Heb gisteren de mapsensor vervangen,bleek het niet te zijn. Vandaag de lambdasonde bij de kat vervangen. wat het ook niet blijkt te zijn ook de kat zelf ook laten testen en deze is ook in orde. Ik heb nou 200 euro aan sensoren uitgegeven en ben geen reet verder dan gisteren, de enige mogelijkheid wat ik nog heb is de lambda bij het spruitstuk vernieuwen maar deze kost ook weer 100+ euro. Heeft iemand een suggestie wat het nog zou kunnen zijn of wat ik nog kan nalopen? Geert
__________________
Quote:
|
#2
|
|||
|
|||
Laat hem eens uitlezen, dit is eigenlijk stap 1 bij diagnose stellen.
Zomaar dingen vervangen is gewoon stom en zonde van je geld.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
Ik kan m zelf uitlezen, ik ben natuurlijk niet willekeurig dingen aan t vervangen. Maar hij geeft dus bij het uitlezen deze 2 dingen aan,en die blijken het niet te zijn daarom
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Je ziet wel vaker dat mensen maar wat gaan vervangen, vandaar die opmerking
Komen van deze sensoren nog steeds de storing terug. Wat is de storingscode? Je zou ook de meetwaarden kunnen controleren. Vooral de temperatuur voeler kan soms een veel te lage waarde aan geven. Met als gevolg stotteren en zwarte rook soms.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
||||
|
||||
nou........
ondertussen de mapsensor, lambda bij kat en lambda bij spruitstuk vervangen. zekeringen nagekeken en vervangen. maar de auto blijft (vooral) met koude motor lichtjes inhouden, en check engine lampje begint na reset na 1500 meter weer te branden. hij geeft aan 17586 - p1178: 02 sensor- pump current:open circuit volgens gerrit speek: Verwarmde lambda-sensor 1, cilinderrij 1, pompstroom Bedrading en/of aansluitingen defect Verwarmde lambda-sensor defect Softwarefout Check / repareer bedrading en aansluitingen Check (meetwaardeblokken) / vervang lambda-sensor defect Check (dealer) of er een software-update is. ik weet t echt niet meer, iemand nog enig idee waar te zoeken?
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
kapotte eindtrap van bobine wil wel eens gekke storingen geven bij het uitlezen terwijl er niets met de sensoren aan de hand is. En defecte bobines is VW kwaal nummero uno!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#7
|
||||
|
||||
Ja bobine is bekend probleem, mijn golf 3 had deze kapot,maar ik stond sochtends 15 min te starten, en dat heeft de caddy niet. Hij start zoals t hoort, ook bij de golf hield hij daardoor zo in dat je bijna met je neus op de toeter hing, doet caddy allemaal niet. dus bobine kan eigenlijk uitgesloten worden. Denk ik
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Zou ik niet zo stellen, ik had het laatst bij de vr6 die sloeg direct aan kon je gewoon normaal mee rond rijden en warm geen problemen. Het gebeurde alleen bij koude motor af en dan af en toe een lichte hapering waarneembaar en je kon de afstand en temperatuur er op naslaan en dan wist je wanneer het ging gebeuren.
Uilezen gaf een storing over een verkeerd brandstof mengsel en een blauwe sensor fout maar dit had er niets mee te maken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#9
|
||||
|
||||
hmmm bovenste klinkt precies als wat die van mij doet. iedere keer op precies hetzelfde punt gaat hij aan,uitgaande van afstand huis- 1500 meter.
gaf hij bij de vr6 dan motorstoringslampje aan? of had deze geen lampje?
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Had percies hetzelfde wist wanneer het ging komen als ik van huis wegreed. Zou dan toch de bobine nog niet uitsluiten misschien kan je hem even met iemand wisselen aangezien dit ook weer 60 tot 80 euro nieuw is.. Die blok bobine's zitten praktisch op elke vag.
Betrof een corrado vr6 bij mij, deze heeft geen motorstoringslampje. Ik had wel 1 of twee keer gemerkt dat hij bij stationair afsloeg bij het wachten op een stoplicht. Maar dan was het starten en direct weer lopen. Door de verkeerde diagnose brandstofpomp vervangen en was uiteindelijk weer zonde geld.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#11
|
||||
|
||||
ik heb inderdaad een beetje op internet rondgekeken, het zou heel goed kunnen dat het toch de bobine is, klachten komen erg overeen. ik had niet aan bobine gedacht omdat ik hele andere klachten heb gehad met defecte bobine, maar ze gaan inderdaad heel vaak kapot bij vw.
ik ga er eens mee aan de slag. thanks iig
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
en verder...
ondertussen ook de bobine, bougies, bougiekabels,en filters vervangen, maar hij blijft hetzelfde doen, wordt alleen steeds erger. hij heeft het voornamelijk in de 2de versnelling, rond de 2300/2500 toeren. vriend van me begon over het gasklephuis, maar aangezien deze dingen 300+ kosten vind ik het zonde om m zomaar te vervangen. hij heeft m nogmaals uitgelezen met officieel spul en kwam met deze melding 16517:02 sensor circuit trage reactie bank 1 sensor 1 (lambda dus, maar deze is vernieuwd) 17978: motorregeleenheid geblokkeerd.. iemand nog tips op suggesties?
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 12-06-2014 at 16:31. |
#13
|
||||
|
||||
Vervuilde injectoren?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#14
|
||||
|
||||
daar heb ik ook aan gedacht, maar auto heeft pas 45.000 gelopen. t zou natuurlijk kunnen. rij wel vaak de tank tot diep in de reserve leeg.
maar eens beginnen met een flesje injector cleaner. deze week wordt gasklephuis opnieuw ingeleerd, dus dan kan ik dat ook weer uitsluiten
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Luchtmassameter al vervangen?
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#16
|
||||
|
||||
heeft hij niet gek genoeg, dat was een van de eerste dingen waar ik aan dacht.
__________________
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
Gasklephuis werd dan neem ik aan ook gereinigd wanneer deze ingeleverd word?
|
#18
|
||||
|
||||
lijkt me wel t beste, ff kijken of diegene daar t materiaal voor heeft,
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Ook al eens gecontroleerd of de lambdawaarde met ECU uitlezen goed is?
Sondeverwarming gecheckt? Lambdasondebedrading gecheckt? Dat er een lambdasonde wordt aangegeven duidt ook niet meteen op een defect aan deze. Een te rijk of te arm mengsel kan ook een storin op de lambdasonde aangeven. Dus ook even checken of dat in orde is. Valse lucht?(=arm) Problemen met ontsteking? (= rijk) Problemen met brandstofverzorging? (rijk of arm)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |