#1
|
|||
|
|||
Tankmeter en temperatuurmeter Tittentacho doen niet
Zowel de tankmeter als de temperatuurmeter doen het niet. Nu heb ik al e.e.a nagezocht en ik lees veel over een spanningsregelaar die de oorzaak zou kunnen zijn. Is zoiets makkelijk te vervangen? Of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?
En kan het zijn dat doordat de temperatuurmeter niet werkt de koelerfan ook niet aanslaat? Beetje link met dit warme weer denk ik dan. |
#2
|
|||
|
|||
Haal je tellers uit je dash
Op de achterkant van je tellers aan de rechterkant zie je een metale plaatje die omgevouwen is aan de rand Op dit plaatje zit een zwart blokje met 3 pootjes Draai de schroef los en trek de spannings regelaar eruit Doe de nieuwe weer erin en de rest hoef ik je niet meer te vertellen hahaha |
#3
|
|||
|
|||
Zo simpel dus, hoeft niet gesoldeerd te worden dus.
|
#4
|
||||
|
||||
Controleer daar ook de baantjes van de folie bij dat blokje met drie pootjes. Er zit daar namelijk een schroef (om de folie op zn plek te houden) en als deze in het verleden te strak is aangedraaid dan kan 1 van de baantjes zijn onderbroken. Ik heb dit euvel bij meerdere tellers gezien en gerepareerd.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#5
|
||||
|
||||
Idd, printfolie controleren op onderbrekingen. Ook massa's even checken en voordat je ergens aan begint de stekker gewoon wat op en neer bewegen. Heel vaak zit daar het probleem al in. Dan maakt hij slecht contact. Spanningsregelaar kan stuk zijn, maar dat komt niet heel vaak voor. Dan ook nog oppassen dat je de goede neemt. Er zijn namelijk twee types, oud en nieuw. Qua werking identiek, maar qua vorm niet helemaal.
Fan moet je absoluut herstellen als je er meer rijdt. Kan veel schade geven als hij op een nodig moment niet inslaat. Het is een heel simpel los circuit voor bij de fan, staat los van alle rest. Van plus van de batterij, naar de sensor, naar de fan, naar de massa. Stekkers krijgen ook veel te verduren en het is hoe dan ook simpel op te lossen. Doen dus! |
#6
|
|||
|
|||
Dank voor de adviezen.
Neem aan dat de radio er ook uit moet alvorens de tacho eruit kan? Last edited by RobbieMK1 : 21-05-2014 at 20:29. |
#7
|
||||
|
||||
Ja, dat moet. En voorzichtig eruit nemen, want het frame breekt heel gemakkelijk.
|