Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-09-2013, 20:34
pietergrunn pietergrunn is offline
Forum Newbee

Default polo 6n2 aef lucas naar bosch brandstofpomp

Hallo, ik ben nieuw hier en ben van plan een lucas brandstofpomp te vervangen voor een bosch om de simpele reden dat de lucas versleten is en nix aan af te stellen is met een meetklok. ik wil een pomp van een 1y gaan gebruiken maar moet dit de 0460 484 101 zijn?? of kan dit elke mechanische pomp van een 1y zijn?? en is dit pompwiel ook hetzelfde?? ik bedoel dat ik met de distributieriem ook goed moet uitkomen en dat de pomp ook exact weer op tijd staat naar een omwenteling..

polo voor een prikkie gekocht bak was kapot.en bijna als nieuw herbouwd maar t*s net een trekker die loopt. ook is het krukaspolie uitgesleten en daar heb ik al een nieuwe voor ik wil alles in 1 keer goed gaan doen.. mooi project voor mezelf.

de polo:[IMG]
[/IMG]

de oude bak:
[/IMG]
Reply With Quote
Old 02-09-2013, 20:39
Forum Newbee

heb al wat tips van da-brt gekregen. en het 1 en ander kunnen lezen op dit forum.. geweldig al die tips en mooie projecten hier! andere pompsteun ben ik nodig, neem aan dat dit de steun is die aan het onderblok vast komt en waar tevens de dynamo op zit...

en de juiste pomptiming van 0,95. bedankt voor deze info
Reply With Quote
Old 09-09-2013, 20:47
Forum Newbee

alvast onderdelen aan het inkopen. nieuwe distributiekappen, nieuwe krukaspoelie de oude voelt ruim aan op de krukas hoop niet dat die is uitgesleten op de krukas. nieuwe rekbout die 90nm+kwart slag vast moet. en heb samen met iemand anders een aef 1.9 blok gekocht waar die gene de kop nodig is.en waar al een boschpomp opzat gemonteerd zie foto. was toevallig alleen moet nog ff wat bedenken op de dynamo. de aef pompsteun is uit 1 stuk en die van het sloopblok heeft 2 losse steunen

de lucaspomp heeft een actuator-luchtklepje die de koude-vervroegingshevel bedient, kan ik dit overbouwen naar de boschpomp of wat de actuator bedient door de lucaspomp?? of door een temperatuursensor?? hier heb ik me nog niet in verdiept miss iemand tips..
Reply With Quote
Old 11-10-2013, 19:46
Forum Newbee

deze week alles gede en gemonteerd. wa prima te doen enkel de steun overzetten en de plaat waar de distriekap aan komt beetje pas maken doordat het gatenpatroon van de bosch iets anders is. maar nu hou ik de electra bekabeling over van de lucas pomp. kan ik dit verwijderen of krijg ik dan problemen met startonderbreking en dergelijke????
Reply With Quote
Old 14-10-2013, 11:06
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru

Het elec deel onder op de lucas pomp is de startblokkering, krijg je helemaal eraf als de pomp uitgebouwt is..Kabels los maken en op de stopklep een geschakelde + zetten, dan start hij gewoon zonder gezeur.

Bij een 1Y bosch pomp zul je het deel rond om de stopklep voorzichtig moeten weg beitelen, zitten 2 breekbouten in, plastic omhulsel en van binnen ijzer deel..Dan ook weer de stopklep voorzien van een geschakelde + en voila.
Reply With Quote
Old 14-10-2013, 18:13
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

de stekker van de lucas pomp zit een geschakelde plus in die zet je op de stopklep van de boschpomp.[dat ding met moertje 8 boven de leidingen]
Old 16-10-2013, 21:49
Forum Newbee

vanalles geprobeerd maar na lang doorstarten slaat de auto even aan om 1 sec later weer uit te vallen. sterk vermoeden van een startblokkeering.
van mk2 vrt begrepen dat er in een aef geen ecu aanwezig is.. ouderwetse diesel
pomptiming dubbel gecheckt en moet goed zijn. pomp heb ik goed ontlucht(bert bedankt voor de tip) brandstofleidingen goed aangesloten en een nieuwe accu dus startstroom moet ook ok zijn.. + kabeltje vanuit zekeringkast getrokken voor de stopklep ook deze werkt goed. na flink googlen en zoeken en wat tips lijkt het aan het platte kastje onder op de pomp te liggen.. waar de code's opstaan zie (foto) er word gezegt dat je deze kapot moet zien te krijgen en dat de startblokkeering word opgeheven... toch maar daar mee bezig eerst een kabeltje dat naar de stopklep van lucas gaat doorknippen en op de bosch zetten... miss dat dit werkt
Reply With Quote
Old 20-10-2013, 20:10
Forum Newbee

startblokkeering module van de lucas gesloopt en de geschakelde + draad mooi kunnen gebruiken voor de stopklep dat werkt nu. nu het volgende probleem... pomp zuigt geen diesel op na van alles wat geprobeerd te hebben.. miss roest in de pomp oid. pomp is nu onderweg naar iemand die gespecial is en de pomp na gaat kijken. even afwachten nu en hopen dat de pomp niet ernstig kapot zal zijn
Reply With Quote
Old 29-12-2013, 21:45
Forum Newbee

na veel drukte eindelijk verder kunne gaan met de polo. veel problemen gehad met wisselen van de pomp. pomp laten reviceren door iemand van het forum hier en ook gelijk de verstuivers. alles gemonteerd maar de auto rookte als een gek en wou niet mooi lopen. alles nagelopen en besloten de kop te laten reviceren. nadat deze terug was alles gemonteerd en auto aangesleept... en weer roken als een malle en de vrijlooppoellie van de dynamo liep er ook nog eens af... nergens een 2ehands dynamo te vinden natuurlijk want de toerenteller krijgt er ook ze'n voeding van. maar een nieuwe gekocht. dit weer gemonteerd en alles weer afgesteld.. ook nu weer roken als een malle.. alles weer nagelopen bleek de brandstoffilter lucht te trekken heb een nieuwe doorzichtige brandstofleiding gemonteerd en toen was het probleem zichtbaar, leek net dat er champagne doorspoot zoveel lucht. hier een nieuwe filter voor gehaald van een goed merk en het probleem is over. motor loopt als nieuw

Reply With Quote
Old 11-07-2014, 12:07
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

mooi dat het opgelost is

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply

Posting Rules