|
|||
|
|||
Olie temperatuur meter
Heeft iemand hier ervaring met een olie temp. meter in een golf mkI 1.5 van 1982 ? Ik zou graag mijn olie temp. goed in het oog houden.
Ik weet namelijk niet welke ik zou kopen, VDO hebben ze mij al aangeraden. Grtz brend |
|
|||
|
|||
VDO zijn prima meters
|
||||
|
||||
VDO is inderdaad altijd goed, en past perfect bij de rest van je dash. (hebben ze origineel ook gehad, de 1.6 GTI's) Met een beetje geluk heb je je censor al op de steun van je filter zitten. Vaak wel.
|
|
||||
|
||||
Weet iemand hoe je een olie temp meter van VDO en de olie temp in je MFA behoudt? Dus en ipv of.
|
|||
|
|||
Ik heb geen MFA, maar in principe geeft je sensor gewoon een massa weerstand terug. Dus als je je signaalkabel splitst, moeten ze beide werken.
|
||||
|
||||
Ik denk het niet: de sensor is een variabele weerstand, en als je daar twee meters aanhangt (lees: dubbel belast) zullen ze allebei een verkeerde waarde aangeven.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, achter je zekeringskast zit een stekker van het oliedruk signaal. Meestal geel, de draad is groen-zwart. Daar kun je hem aftakken.
|
|
||||
|
||||
Dat dacht ik ook maar dat schijnt te resulteren in een meetfout vandaar. Ik zal het wel proberen want ik heb nog niet eerder zo'n splitser gezien zoals bij de oliedruk.
lol, allemaal tegelijk aan het reageren.
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 26-05-2014 at 12:54. |
|
||||
|
||||
Haha, inderdaad. Gewoon even een proefopstelling maken. Is twee seconden werk en je weet meteen of het goed gaat of niet.
|
|
||||
|
||||
Je hebt er wel t-adapters voor zie ik. Kun je de orginele monteren plus een VDO voeler;
voorbeeld; http://www.jps-tuningshop.com/conte...uur_zender.html