Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-05-2014, 10:03
noppe_ noppe_ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 2
Default Olie temperatuur meter

Heeft iemand hier ervaring met een olie temp. meter in een golf mkI 1.5 van 1982 ? Ik zou graag mijn olie temp. goed in het oog houden.
Ik weet namelijk niet welke ik zou kopen, VDO hebben ze mij al aangeraden.

Grtz brend
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2014, 10:19
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

VDO zijn prima meters
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #3  
Old 26-05-2014, 11:16
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

VDO is inderdaad altijd goed, en past perfect bij de rest van je dash. (hebben ze origineel ook gehad, de 1.6 GTI's) Met een beetje geluk heb je je censor al op de steun van je filter zitten. Vaak wel.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-05-2014, 12:09
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Weet iemand hoe je een olie temp meter van VDO en de olie temp in je MFA behoudt? Dus en ipv of.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #5  
Old 26-05-2014, 12:47
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Ik heb geen MFA, maar in principe geeft je sensor gewoon een massa weerstand terug. Dus als je je signaalkabel splitst, moeten ze beide werken.
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #6  
Old 26-05-2014, 12:49
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Ik denk het niet: de sensor is een variabele weerstand, en als je daar twee meters aanhangt (lees: dubbel belast) zullen ze allebei een verkeerde waarde aangeven.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-05-2014, 12:49
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Inderdaad, achter je zekeringskast zit een stekker van het oliedruk signaal. Meestal geel, de draad is groen-zwart. Daar kun je hem aftakken.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-05-2014, 12:51
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Dat dacht ik ook maar dat schijnt te resulteren in een meetfout vandaar. Ik zal het wel proberen want ik heb nog niet eerder zo'n splitser gezien zoals bij de oliedruk.

lol, allemaal tegelijk aan het reageren.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 26-05-2014 at 12:54.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-05-2014, 13:13
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Haha, inderdaad. Gewoon even een proefopstelling maken. Is twee seconden werk en je weet meteen of het goed gaat of niet.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-05-2014, 13:22
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Je hebt er wel t-adapters voor zie ik. Kun je de orginele monteren plus een VDO voeler;

voorbeeld;
http://www.jps-tuningshop.com/conte...uur_zender.html
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum