![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik en een maat van mij zijn bezig om de Ibiza weer aan het rijden te krijgen. Deze beschikt over een 280pk sterke 1.8 16v met rotrex compressor. Waarschijnlijk is dit gewoon een 1.8 uit een originele ibiza maar dit weten we niet zeker. Als iemand uit de foto's kan opmaken welk blok dit überhaupt is zouden we al enorm geholpen zijn.
de auto is een seat ibiza cupra uit 1994. de motor twijfelen we over wat het is, dus als iemand enig idee heeft?? Groeten ![]() ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lekker blokje
![]() Is denk ik geen gewone 1.8 want daar kan niet zomaar een 16v kop op mits ze andere zuigers e.d gemonteerd hebben. Kan je de motorcode op het onderblok niet achterhalen? |
#3
|
|||
|
|||
![]() 1.8 16v bestaat toch gewoon origineel?
wel volgens: http://nl.wikipedia.org/wiki/SEAT_Ibiza ja, waar kan ik de motorcode vinden? ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Klopt staat wel in de lijst. Ik heb nooit geweten dat de 6k in 1.8 16v geleverd werd
![]() Zou zo kunnen dat ze deze gewoon als basis hebben gebruikt. Motorcode staat op het onderblok ter hoogte van de 4e cilinder ongeveer, vlakbij waar het lipje van de koppakking uitsteekt zeg maar.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() als dit een echt van kronen burg blok is dan is het niet een origineel 16v blokje
zou eens op kronen burg googlen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() dit blok is gebouwd door kronenburg inderdaad.
helaas is er weinig meer over bekend bij hun en wij hebben ook geen idee wat het nou precies is. hij is al bij verschillende motorsport bedrijven geweest maar weinig konden er wat mee. hij start op het moment slecht en loopt enkel als ik vol gas geef. maar dan draait ie maar 1500 toeren... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
4e cilinder is vanaf voren gezien de rechter? sorry voor mijn domme vraag ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Correct, vanaf de distributiezijde, ik zou hier trouwens even contact zoeken met Bolku tuning of JD engineering
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
![]() oke, maar niemand verder enige idee waardoor deze niet meer goed zou kunnen starten? welke dingen zou ik zo eenvoudig kunnen testen op defecten?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Zal het ooit een 16vG60 zijn geweest waarvan de Glader uit mekaar geklapt is/vervangen voor een Rotrex compressor?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#11
|
||||
|
||||
![]() Zo te zien loopt ie wel op kms dus ik denk dat het verstandig is dat je m laat nakijken bij van kronenburg. Ik heb zelf geen kaas gegeten van deze motormanagement systemen dus zou zo 123 niet weten wat er loos is.
De simpele dingen als timing en brandstofdruk, werking van de nokkenas en krukas positiesensoren (mits ze erop zitten) ed. Zou je zelf kunnen bekijken maar knoei er niet te veelbaan om want als dit stuk loopt kost je dat een bak geld. |
#12
|
|||
|
|||
![]() de computer is een DTA fast uit engeland.
hm, ik denk dat we eerst maar eens beginnen met het achterhalen van het onderblok. eerst weten wat het is voor er mee te gaan prutsen. ik zag al wel dat er een dopje ontbreekt in de versnellingsbak waardoor ik nu rechtstreeks op het vliegwiel kan kijken van buitenaf... :o |
#13
|
|||
|
|||
![]() ah, de code heb ik gevonden. er staat WWO. zegt iemand dat iets?
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Wwo is het gietnummer
![]() Verdiepinkje lager nog ![]() Edit; zou ADL moeten zijn volgens de wiki...tegenhanger van de PL bij VW. Quote:
+2 daarom raade ik bolku of JD ook aan, met het oog op dat het evt een 16v-g60 geweest is, zou ik sowieso naar JD gaan. Het ziet er professioneel gebouwd uit en zal dus redelijk centjes gekost hebben ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Last edited by Audi1981 : 15-05-2014 at 21:16. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Laptop eraan.
Functie testen doen voor: Injectie, Brandstofpomp, Onsteking en krukaspositie sensor. Met starten kun je op de laptop precies zien wat er gebeurd en waar het fout zou kunnen gaan. Ik heb KMS op mijn R32. Eerst was ik er ook wat huiverig voor. Maar zolang je geen waardes in de map aanpast is er niks aan de hand. Lijkt me dat het niet veel geks kan zijn. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Als je er niet uitkomt kan je hem ook naar mij brengen, ik heb veel ervaring met dta systemen. Mijn werkplaats zit in Stompetoren.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#18
|
|||
|
|||
![]() @Audi1981:
Ook die ecu zal hoogst waarschijnlijk een output test functie hebben. Of het nu KMS, DTA of wat dan ook is, in essentie doen ze allemaal hetzelfde. Gr., Pim |
#19
|
||||
|
||||
![]() Dat geloof ik best, maar je moet wel ff de kabel en software hebben omdat te testen. Denk niet dat ze zo maar via hyperterminal (rs232) uit te lezen zijn en de ts daar de hardware voor heeft
![]() Of wel? ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Wellicht is het dan handig voor de TS om voor de juiste apparatuur te zorgen zodat ie dat kan
|