#1
|
||||
|
||||
Zelf doen of uitbesteden?
Ik heb hier een Golf 2 5deurs staan, waar ik het gekke plan mee had er een Harlequin van te maken. Heb bij Beekman al het nodige plaatwerk gevonden, alleen gezien de kleuren groen geel en blauw niet origineel op een Golf 2 zijn geleverd, moet ik deze panelen zelf gaan spuiten.
Nou is de vraag, moet ik dit laten doen, of zou dit eventueel ook zelf gedaan kunnen worden? De deuren, motorkap en kofferklep moeten van binnen en buiten gespoten worden, de keienvanger, voorschermen en grill lijst alleen van de buitenkant. Mocht dit goed zelf te doen zijn, dan zit ik er over te denken een compressor aan te schaffen. Heb het idee dat het resultaat dan vele malen beter zal worden dan wanneer ik het met een spuitbusje doe. Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn! Als jullie mensen of bedrijven weten die dit voor mij kunnen doen voor een schappelijke prijs is dat natuurlijk ook een goede optie. Ik woon zelf in Doetinchem, en zal al het plaatwerk van te voren spuit-klaar maken. (Schuren, plamuren, etc.) Groen: Voordeuren, kofferklep en achterste paneel Geel: Motorkap, achterdeuren, keienvanger Blauw: Voorschermen, grill lijst Enige puntje is dus dat ik het achterste paneel gespoten wil hebben, dat is het enige deel dat op de auto moet blijven zitten. ( Logisch )
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#2
|
|||
|
|||
Het resultaat hangt heel erg af van de voorbereiding van de delen, omgeving (stof etc) en andere factoren (omgevingstemperatuur, objecttemperatuur, spuitpistool, druk, straal, verf, spuiter,...) en van de gebruikte producten (soorten harders etc) maar zeker niet het minste van je ervaring... persoonlijk lijkt mij al wat je vraagt vrij veel om zonder de minste ervaring te "proberen".
Los daarvan : om het juist te doen, moet de koets in één kleur blijven bij een Harlequin... Een Golf 3 heeft dan wel geen achterpaneel zoals een Golf 2, maar koets is koets
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... |
#3
|
||||
|
||||
als je grotere delen gaat spuiten zul je toch zeker een compressor nodig hebben met een tank van minimaal 50 liter..
plus reken er maar op dat ondanks alle voorzorgmaatregelen er best wel wat stof in de lak terecht komt...(en vliegen,muggen..die vinden de geur van 2k lak heerlijk) ook moet je een stuk voorzichtiger zijn met het 'glad' proberen te spuiten ..dit gaat niet altijd buiten de spuitcabine waar je temperatuur en luchtverplaatsing veel constanter zijn gooi je er teveel verf op ..dan ligt alles na een tijdje op de grond...net te weinig en er zit bijna geen glans op alles is mogelijk..maar wel na gelang de eisen die je stelt.. persoonlijk ben ik er in heel mijn 'carriere' ,misschien 5 keer mee weggekomen om respectabel spuitwerk voor elkaar te krijgen in de schuur of box.. er mankeert altijd wel iets aan het is een combinatie van ervaring ,temperatuur,tocht-wind,...en ja een dosis geluk.. je zou kunnen proberen na een week ofzo om de delen wat fijn op te schuren en te polijsten...dan kun je het redelijk netjes krijgen maar ik zou bij god niet weten waar men dat tegenwoordig mee doet.. |
#4
|
||||
|
||||
Voor dat beetje plaatwerk, had ik het voorbereid, in de primer etc bij de spuiter gedaan, compressor kopen, verf, spuitpistool, blanke lak moet op juiste temp. uitharden en het in n niet gecontroleerde omgeving doen, is zonde van de tijd, geld en de moeite, dan maar ff duur en bij de spuiter.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |