#1
|
|||
|
|||
Motor maakt veel te veel toeren dan normaal?
Hoi allemaal
Ik zit hier met een Golf mk2 ecodiesel motor met een JR pomp en GTD versnellingsbak. Nu ben ik vandaag een tamelijk ritje gaan maken van 200km (wat Golf onderdelen gaan kopen) En ik merk toch wel dat de Golf veel meer toeren maakt dan ervoor. Eerst zat daar een JR motor in en die reed op 120km/h op 2800 toeren. Nu met het ecodiesel blok met die zelfde versnellingsbak zit ik dik tege 3000rpm bij 120 Is dat normaal? Last edited by Ilker : 27-04-2014 at 20:38. |
#2
|
||||
|
||||
Lees je verhaaltje nog eens.
Ik lees dat die juist minder toeren maakt. 3000 ipv 3800
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
|||
|
|||
Typfoutje
Nu moet je de situatie toch wel begrijpen |
#4
|
||||
|
||||
Haha andere krukaspoelie of dynamo poelie gemonteerd zitten?
Toerentalsignaal komt van de w-aansluiting op je dynamo, als er een andere verhouding gemonteerd zit dan standaard wijkt het allemaal wat af, is je stattionair toerental ook wat veranderd?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Overbrenging is hetzelfde gebleven, kan dus niet meer toeren maken.
Zou eerder kijken naar het toerentalsignaal zoals audi1981 ook al typte.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
||||
|
||||
Andere wielen/banden gemonteerd in de tussentijd?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
|||
|
|||
Nope de velgen en bandenmaat is origineel
14'' GTI staal op 185/60 bandjes Krukaspoelie is afkomstig van een eco ja. Nou heb ik een krukaspoelie liggen die van een GTD komt (de ecodiesel poelie is iets wat scheef) Maar heet dat wel krukaspoelie? De poelie die wat scheef staat is uiterst achteraan die ook je v-snaar circuleert. achter de waterpomppoelie heb je nog ene, is dat de krukaspoelie? En als ik die dus verander, gaat er iets speciaals gebeuren, nee toch? De dynamo is dezelfde als wat op de JR heeft gelegen. Stationair toerental is niet veranderd, draait netjes een milimeters onder de 1, ik neem aan 950rpm. Irriterend dat em zoveel toeren maakt op de snelweg Last edited by Ilker : 28-04-2014 at 12:52. |
#8
|
||||
|
||||
als de krukaspoelie groter is dan normaal, dan is het toerental van de V-snaar is hoger. dynamo draait sneller rond= getoond toerental iets hoger. je zou de poelie eens moeten vergelijken in diameter. is de GTD poelie kleiner dan resulteerd dat in een iets lager toerental op de meter.
De onderste voor is de waterpomp. de onderste achter (voor de plastic distributiekap) is de krukas poelie.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 28-04-2014 at 16:20. |
#9
|
|||
|
|||
Ja correct, de achterste die ook met de v-snaar meedraait, die is een tikje krom. Wordt normaal gezien deze week vervangen door eentje van een GTD, te samen met de remschijven(en blokjes) enz..
Ga ik eens onderzoeken en opmeten. Thank you all! |
#10
|
|||
|
|||
Heel mooi bedrag trouwens, we kunnen er aan beginnen.
Ofwel gaat een monteur dat doen, 2 keuzes dus, een lager en naaf vervangen lijkt mij moeilijk en de krukaspoelie ook nog ens. |