|
||||
|
||||
Golf 2 1.6 start niet
Wilde gister ochtend naar het werk rijden met de 1.6, kwam ik een probleempje tegen:
Ik ging zitten, zag de huidige tijd staan. Stak de sleutel in het contact, maar toen ik hem omdraaide gingen er geen lampjes branden, en ging ineens de toerenteller omhoog. Starten deed die dus niet.. Zojuist weer even gekeken, lampjes branden nu wel maar van starten nog steeds geen spraken. Ik hoor verder ook helemaal niks, startmotor gaat niet rond etc. Heb al eventjes gekeken, accupolen zitten nog goed vast dus dat zal het niet zijn. Startmotor overleden? Is dan al de tweede startmotor sinds ik hem heb..
|
||||
|
||||
Ik gok op de massaverbinding tussen motorblok en casco! Losmaken, contacten goed schoonmaken en weer stevig vastzetten.
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor je reactie Erik! Kan je me ook vertellen waar ik die precies kan vinden? Momenteel niet in de buurt van mijn auto om het zelf uit te vogelen haha.
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij tussen je chassis en versnellingsbak.. maar of dit het probleem is betwijfel ik. |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is volgens jou dan het probleem?
|
|||
|
|||
Quote:
Om je niet op een vals spoor te zetten zeg ik.. ik weet het niet! Ik ben niet zo thuis in de mk2.. maar dat je toerenteller vreemd doet heeft vaak te maken met je dynamo/spannings regelaar, maar massa zou ook zomaar het probleem kunnen zijn hoor.. |
|
||||
|
||||
Net nog even gekeken, ook de radio wil niet meer aan. Normaal gesproken gaat deze buiten het contact om, maar deze werkt nu ook niet.. Suggesties?
|
||||
|
||||
Accu nog wel goed ?
|
||||
|
||||
Morrel eens aan de sleutel tijdens het starten, misschien is het contactblokje
aan het overlijden ... Startte de auto voorheen zonder problemen?
|
||||
|
||||
Oké de accu is dus 8,15.. Is die dan overleden of ligt dat dan aan de dynamo?
|
||||
|
||||
Kan zijn dat je lampje aan hebt gelaten ofzo dat de stroom is afgezakt. Als je kan probeer is of de auto wel wil starten met start kabels of starthulp als je hem dan afkoppeld moet hij blijven lopen zoniet is je dynamo waarschijnlijk aan zn end.
|
||||
|
||||
Als je een multimeter of iets hebt dat spanning kan meten, meet dan even de spanning over de accu als de motor draait, is die lager dan 13,8 dan is het narigheid met de dynamo of slechte massa of plus van de dynamo. Normaal is de spanning 14 volt en soms iets hoger.
|
||||
|
||||
Laad de dynamo nog wel?
Auto starten (met starthulp of startkabels) en dan meten of de dynamo de accu wel bijlaad. 8v zal die echt niet op starten. |
|
|||
|
|||
Even een tik op de startmotor wil ook wel eens helpen
Of even de auto aandrukken.
|
||||
|
||||
Heb nu de accu uit de auto gehaald en aan de druppellader gezet, morgen eens zien wat het resultaat is.
|
|||
|
|||
Ik heb ook dit probleem
bij mij wel lampjes maar geen startfunctie
|
||||
|
||||
Contactblokje
|
|||
|
|||
Statrt ook niet als ik startmoter door verbind
|
||||
|
||||
De Golf start inmiddels weer, accu heeft 2 dagen aan de druppellader gehangen. Lader eraf gehaald, een dag later nog eens gemeten, meter gaf 12,83 aan. Vandaag de accu in de auto gezet, met dat ik de polen aansluit begint ineens mijn radio muziek af te spelen. xD Motor gestart, nu 14,13 gemeten. Eens zien wat die over een paar dagen doet.
|
||||
|
||||
Zo te horen, spanningsprobleem. Even de accu in de gaten houden, had hetzelfde bij mijn Corrado destijds. Ook tijden zoeken bleek gewoon de accu kapot.