#1
|
||||
|
||||
HOW TO schuif kanteldak ombouw
Mijn naam is Elias en ik ben bezig mijn Golf 1 GTI Pirelli uit 1983 te restaureren.
Nou heb ik een schuif kanteldak van een Passat 32b gekocht en die wil ik in de golf zetten. Vroeger kon ik hier nog op het forum een link naar een HOW TO vinden maar alles wat ik hier vind werkt de link niet meer. Mijn vraag is dan ook heeft iemand nog een link of zelf een mooi verslag van de ombouw naar schuif kanteldak? |
#2
|
|||
|
|||
dan moet je toch de hele dakplaat omzetten ?
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Nee dat hoeft niet. Je kunt gewoon het hele mechanisme overzetten inclusief opendakje zelf die plaat is namelijk wel anders. Maar het gaat mij vooral om de inbouw volgorde en hoe je het dakje moet afstellen en de punten waar je op moet letten. |
#4
|
||||
|
||||
onderschat deze operatie niet...
er is van VW een how to hoe je bij een Scirocco 2 het dak in en uitbouwt ik heb het ooit bij mijn Golf 1 GTI gedaan met behulp van zo'n Scirocco dak.. je bent het beste af als je er de 'donor' auto naast hebt staan en alles min of meer over kunt zetten.. de onderdelen los kopen van iemand gaat als je dit nog nooit hebt gedaan bijna niet lukken.. het afstellen gaat het meeste tijd inzitten ..alswel het goed laten functioneren van de binnenplaat/hemel.. soms kantelt het dak mooi..,dan schraapt hij met schuiven o'i'd ...een motorconversie is bijna makkelijker dan het dakje echt mooi werkend te krijgen met alles erop en eraan.. daarom hebben de meeste er geen hemel inzitten ...(zie je niet op Instagram).. mind you ,ik deed dit omstreeks 1997-8...toen was er nog geen internet etc.. zou best wel eens makkelijker kunnen nu.. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat het niet makkelijk ging worden dat wist ik al ja! en om het moeilijker te maken heb ik geen donor auto ernaast staan maar een reeds uitgebouwd dak. Ik hoop dan ook dat er hier iemand is die de nodige tips en foto`s voor me heeft. Maar ik hou wel van een uitdaging. |
#6
|
||||
|
||||
Ik begrijp zowiezo niet dat je zoon dak in een pirelli(!!) gaat zetten die je restaureert!
Zet er dan een origineel GOLF 1 schuifdak in en niet van een passat.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#7
|
||||
|
||||
Hou ook wel van een uitdaging maar het klinkt wel logische wat Kenny zegt
En dat zou dan toch ook al een uitdaging zijn als ik zo eens hier op het forum heb gezien
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Die gedachte kan ik begrijpen, het orginele dak blijft wel bij de auto aanwezig en aan de buitenkant zie je geen verschil. Het oude opendak kan altijd weer worden terug gebouwd. Kanteldak is gewoon een fijne optie zeker als je op de snelweg zit. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
als het dicht is zie je er niks van ,,en je kunt er gewoon op kantelen mee rijden als het regent..of bij 160 km/h..zonder stijve nek achteraf.. had gewoon standaard moeten zijn op een Golf 1/2 ... snap wel waarom ze dit nooit hebben gedaan...deze daken zet je niet honderdvoud in de productie per dag... |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Zo denk ik er ook over Heinz74 |
#11
|
||||
|
||||
Dat is idd wel een sterk punt wat ik over het hoofd had gezien
ieder geval veel succes met de inbouw
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb er ook 1 in de passat.
Was eerst nooit van de dakjes maar dit kanteldak bevalt prima! Heb m nagenoeg altijd open op de kantelstand, schuifstand gebruik ik nooit |
#13
|
||||
|
||||
Begrijp dat jullie het zo zien, succes met de inbouw.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |