|
||||
|
||||
flapje van de frisse lucht happer in het dak
ik heb al een poos last van toch uit de frisse lucht happer in/aan het dak (dat ding dat net boven/voor de voorruiten lucht hapt en het dan door die tunnel aan het dak naar binnen laat komen.
nu ben ik aan het prutsen met de klep die er in zit. het rubber is aan 1 kant nogal erg soepel. nou heb ik dat met wat duck-tape kunnen oplossen, maar nu zit ik met nog een probleem. je kan de stand van de klep t.o.v. de knop/hendel aan de buitenkant van de tunnel stellen. hoe moeten die t.o.v. elkaar staan ??? ik heb hem nu zo dat de handel parallel loopt met de flap. als de handel nu bijna recht omhoog staat is de klep dus dicht. maar ik merkte net dat als het hard waait dat hij dan naar achter klapt en dan heb je dus een erg coole bus. (maar dat is in dit geval niet de bedoeling). nou zat het geheel vanochtend (voordat ik er aan begon te prutsen) anders. de klep zat dicht als de handel zo ver mogelijk naar achter zit (komt tegen een bobbel in het metaal aan). hij kan dan echter niet meer helemaal naar voren en daar zitten gek genoeg ook nog een paar bobbeltjes in het metaal. dus dat leek me dus niet de juiste afstelling. enige voordeel van die setup is dus wel dat de flap niet naar achter open kan schieten. wie o wie heeft hier meer verstand van??
|
||||
|
||||
ik ken het probleem, heb daar zelf ook mee zitten klooien, weet niet meer hoe het zit
|
|
||||
|
||||
ik kwan nog een foto copie van een oude manual in mijn stapel spullen tegen en daar kon ik uit opmaken dat de handel tegen het achterste bobbeltje aan moet liggen als de klep in stanje dicht staat. (dab kan hij dus ook niet meer achterover waaien).
maar op deze manier komt de handel nooit in de buurt van de set bobbels die helemaal vooraan zitten. ik heb geen idee waar die voor zijn en meestal zetten ze bij vw zo iets er niks voor niks op/in. van de week de boel dus nog maar een keertje open maken.
|
||||
|
||||
aan de binnenkant zit dus een pal (aan een veer) en die valt in de bobbels in het plaatwerk en zet hem dus zo in een bepaalde stand vast. daar zijn die bobbels dus voor