#1
|
|||
|
|||
Schijven/blokken vervangen, klusje om zelf te doen?
Nou de topictitel zegt het eigenlijk al... Van een Jetta, 1.6 automaat (1986), moeten de remmen vervangen worden.
Schijven en blokken aan de voorzijde dus. Is dit iets wat zelf op straat te doen is? |
#2
|
||||
|
||||
Jazeker!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
Over het algemeen: jazeker!
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Weet even niet uit mijn hoofd of dit de 239mm massieve schijven zijn? Anders heb ik nog wel een setje originele schijven en blokken voor je in de aanbieding!
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
op een 1.6 zitten VW2 klauwen. Kan je 239x20mm geventileerd in kwijt. wel met de smalle remblokken (14/15mm uit het hoofd)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
|||
|
|||
Mijn excuses! Het is een 1.8.... Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt? Een 1.6 automaat had sowieso al betere remmen toch? Zijn die van een 1.8 dan nog wat groter/steviger?
|
#7
|
||||
|
||||
nee is ook VW2. tenzij het is een late na '88 16V is. dan gaat er 254mm onder. een automaat heeft gewoon massief.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Past dit met wat de rest hier schrijft over VW2 e.d? En prijs? |
#9
|
|||
|
|||
Het probleem is waar je je altijd kan aan vergissen, als je ze op internet besteld, bestaan er zoveel maten en modellen, geventileerd of niet-geventileerd.
Moet ze binnekort ook gaan vervangen voor de apk-keuring. |
#10
|
||||
|
||||
Deze remschijven ben je dan nodig: 239mm, geventileerd, dikte 20mm
http://www.mijnautoonderdelen.nl/au...okken/remschijf En deze remblokken: dikte 15 of 15.3mm, de dikkere zijn 17 of soms bijna 20mm dik http://www.mijnautoonderdelen.nl/au...kken/remblokset En verder; je kan het prima op straat vervangen, maar aangezien dat je vraag is zou ik het lekker door iemand laten doen die weet waar hij mee bezig is...`t zijn wel je remmen.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
aan de andere kant eens moet de eerste keer zij en je kan altijd nog spieken bij de andere zijde hoe het zit mits je assen steunen heb. Weet niet wat ze vandaag de de dag hier voor rekenen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Hey archiebald dat is echt heel goed zelf te doen hoor
Setje inbus is nodig (dacht nr 6) voor de 2 bouten om de klauw los te maken , grote tang/moordenaar om de remcylinder terug te duwen, beetje kopervet voor de blokken in de klauwen, grote kruiskop schroevendraaier. linkje naar een pdf met stukje vraagbaak |
#13
|
||||
|
||||
is zeker goed te doen, maar een aantal dingen waar op te letten
1) auto NIET enkel op de krik laten staan, liefst een setje assteunen ERBIJ en als je een wiel losmaakt, gooi dat ook maar onder de auto. zet ook een karton of papier in je tellerunit met de tekst: "GEEN REMMEN" (zie onderaan waarom). 2)achteraan met inbus de 2 dikke schroeven losmaken van de remklauw. deze moet er nu vanafschuiven en hang deze aan een ijzerdraad omhoog aan de veer. laat deze NIET doorhangen op de flexibele leiding. 3)schijf losmaken (kruisschoefje. goed druk zetten op de schroevendraaier) schijf vervangen door de nieuwe 4)remblokjes uit de oude klauw halen, goed kijken hoe alles zat. neem ondertussen wat schuurpapier en schuur de geleiders van de klauw op zodat deze weer zacht heen en weer kan bewegen op de houder. doe daar wat kopervet aan 5)zuiger terug induwen met lijmtang ofzo, let wel op dat je eerst het potje in de motorruimte hebt open gedaan, en leg er een vod rond. bij terugduwen gaat er remvloeistof terug naar het potje. als deze overloopt is het plaatwerk erond ineens ontdaan van lak 6)nieuwe remblokken steken en zorg dat ze heen en weer kunnen schuiven. heb er ooit gekend die de remblokken er niet inkregen en ze hebben ze er met de hamer ingeklopt. komt niet goed want je krijgt slepende remmen 7)alles terug monteren, inbussen goed aandraaien maar niet overtrekken,wiel ertegen en dan de andere kant doen 8)als alles gedaan is en je zet de auto omlaag en stapt in, zal je dat papier zien staan op je dashboard. ALVOORENS te rijden, druk je de rempedaal halfweg en los, en dit een paar keer tot er druk op de rempedaal komt. als je volledig indrukt, maak je mogelijk de hoofdrempomp kapot. je zou de eerste niet zijn die vertrekt na remwissel en bij de eerste stopbeurt merkt dat de auto niet stopt. en dan pomp je voor zot om stil te komen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
1.3 van 91 heeft die ook vw2 klauwen? Hoe kan ik dat zien?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#15
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 03-04-2014 at 19:28. |
#16
|
||||
|
||||
1.3 heeft origineel VW1 klauwen. kan je alleen 10mm massief in kwijt
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |