|
||||
|
||||
16v stappenmotor kapot ?
Beste VW vrienden,
Ik heb een golf mk1 met een 16V motor erin zitte, dus dacht wel dat deze topic beter hier pastte ... Nu mijn probleem is dat hij heel zwakjes draait stationair, gaat constant van hoog naar beneden en redelijk veel ... Als ik van dicht luister hoor ik duidelijk dat de stappenmotor 5 seconden zzzzzoemt en dan weer enkele seconden afslaat, weer zoemen en afslaan ... filmpje : ( zet je boxen luid, dan hoor je bzzzzzzzzzzzzzz ... bzzzzzzzzzzz ) 16v stapmotor raar gezoem Nu heb ik een vriend die ook een 16v heeft, en ik heb zijn stappenmotor eens gemonteerd om te vergelijken, maar met deze erop wou hij de eerste 5 maal helemaal niet starten ! en eens hij starte wou hij precies niet lang 'overleven' om het zo te zeggen En als ik van mijn 'kapotte' stapmotor de fiche er af trek, draait de motor ietsje stabieler maar wel constant op een 1500 RPM dan ... Iemand die weet wat dit probleem kan verhelpen ? Of waar het afkomstig van is Mijn motortje: Links de mijne, en rechts die van mijn maat zijn 16v: Greetings Dennis
|
||||
|
||||
niemand hier ervaring mee ?
grtz
|
||||
|
||||
Stappenmotor doorspoelen met remreiniger en inspuiten met teflonspray/wd40 wilt nog wel eens helpen tegen vervuilde stappenmotoren.
|
||||
|
||||
Beter gebruik je carburator reiniger daarvoor, zoals dit:
|
|
||||
|
||||
Kontroleer het inlaat gedeelte ook eens op vacuumlekken.
Een gevolg kan zijn het schommelen van het stationaire toerental, zoals je reeds aangeeft.
|
||||
|
||||
@peter gti
gewoon met remreiniger eens spuiten naar de stappenmotor toe dan als hij stationair draait bedoelt u ? is er een verschil tussen KR en PL stappenmotor ? want op de foto lijken ze niet 100% identiek
|
||||
|
||||
Quote:
Wat ik bedoel is het controleren van de slangen e.d. op droogtescheurtjes e.d. Eigenlijk alles achter de luchtweger tot aan het inlaatspruitstuk. Controleer ook eens of hij bij de injectoren valse lucht trekt. Is inderdaad te doen met remmenreiniger/startpiloot o.i.d.
|
||||
|
||||
Remmenreiniger doet idd wonderen
|
||||
|
||||
Het was een goed idee, maar heeft helaas niets opgebracht
Ik denk echt dat het probleem bij de stappenmotor zelf zit, want als ik die stekker eruit trekt draait de motor wel 'normaal' maar wel tussen 1500 en 1600 toeren... Nog iemand een idee ? mvg